خبرگزاری کار ایران

پلیس فتا هشدار داد:

فروش دارو ومکمل‌های دارویی تقلبی در فضای سایبر

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۱۰

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجانسبت به فروش دارو، مکمل‌های دارویی و مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی در فضای سایبر هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با بیان اینکه یکی از موارد کلاهبرداری‌های فضای سایبر فروش دارو، مکمل های دارویی، مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی در فضای سایبر است، افزود: متاسفانه کاربران زیادی فریب این دست سایت ها را خورده و اقدام به خرید دارو یا مکمل های دارویی می کنند.

وی افزود: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

 حمیدکیانی اظهار کرد: گردانندگان این دست سایت ها برای فروش بیشتر دارو و مکمل های دارویی خود بیشتر به بیماری هایی می پردازند که شهروندان خجالت می کشند برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کرده و مشکل خود را با پزشکان در میان بگذارند.

وی افزود: این امر باعث شده تا بسیاری از افراد اقدام به خود درمانی نمایند و با مراجعه به این دست سایت‌ها و در پی توصیه‌های غیر کارشناسی پزشکان قلابی این سایت‌ها اقدام به خرید دارو یا مکمل های دارویی از فضای سایبر کنند.

کیانی ادامه داد: متخصصان بر این باورند بهترین حالت در استفاده از این محصولات این است که آنها هیچ تاثیری بر بدن فرد نگذارند و حالت نامناسبی که ممکن است روی دهد این است که این محصولات باعث تأثیرات جانبی بدی در بدن فرد شود.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در صورت بروز هرگونه بیماری یا مشکل جسمی و روحی بهتر است به جای مراجعه به سایت ها و خرید دارو از فضای سایبر به متخصص امر که پزشک یا روان شناس است مراجعه کنیم و هرگونه دارویی را تحت نظر متخصصین مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، غیر مجاز و تقلبی یکی از جرایم مهم سایبری در جهان است و سلامت مردم و جامعه را تهدید می‌کند، افزود: با توجه به تهدید سلامت جامعه، از سال 2008 به صورت سالانه (هر سال یک نوبت) طرح پانگه آ اجرا می گردد.

وی در توصیه به کاربران فضای سایبر گفت: بسیاری از داروها و مکمل های دارویی که در فضای سایبر برای فروش ارائه می گردد غیر معتبر هستند و هیچ گونه تأئیدیه‌ای از مراکز ذیصلاح ندارند و در تبلیغات این نوع کالا‌ها اطلاعاتی نظیر: کشور سازنده، شرکت تولید کننده، شرکت وارد کننده و شناسنامه‌های فنی کالا به هیچ وجه ارائه نمی‌شود و تنها به مسائل جذاب نظیر خواص معجزه آسا و تأئیدیه‌های جعلی که اغلب به مؤسسه غذا و داروی آمریکا نسبت داده می‌شود، اشاره می‌کنند.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، کیانی ادامه داد: فروشندگان این محصولات در فضای سایبر برای تماس فقط یک تلفن اعتباری را ارائه می‌دهند و برای ارسال محصولات به جای استفاده از کانال‌های توزیع رسمی از پیک‌های موتوری استفاده می‌کنند.

وی به کاربران توصیه کرد: نه تنها خود به هیچ عنوان فریب این محصولات را نخورند بلکه هیچ‌گونه تبلیغی برای این سایت‌ها و داروها نکنند چرا که تبلیغ این محصولات و این سایت ها جرم است و برابر قوانین با مجرمان برخورد خواهد شد.

کیانی در پایان با تاکید به کاربران و شهروندان گفت: بهترین منبع برای کسب اخبار و اطلاعات پلیس فتا سایت تخصصی این پلیس می باشد و کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز