خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته ۸۰ کارگر در مازندران بر اثر «حوادث حین کار» کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۰۸

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار سال گذشته در مازندران جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از ساری، «علی عباسی» با بیان اینکه ۸۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار سال گذشته در مازندران جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این افراد همگی مرد بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک‌درصد افزایش داشت.

وی با اعلام اینکه براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرهای ساری با ۱۷ و نوشهر با ۱۰ فوتی بیشترین کشته‌شده‌ها را در زمینه کار داشتند، افزود: شهرهای بهشهر، سوادکوه و رامسر هرکدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق‌گرفتگی بوده، به‌گونه‌ای که در سال گذشته ۴۰ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به‌دلیل سقوط از بلندی و ۱۸ مورد نیز برق‌گرفتگی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خرداد و مرداد ماه سال گذشته با ۱۳ مورد و بهمن‎ماه با هشت مورد، بیشترین ماهی بود که در آن حادثه ناشی از کار رخ داد، خاطرنشان کرد: سن ۲۱ تا ۴۰ سال، با ۴۵ فوتی دارای بیشترین فوتی بوده و کمترین آن مربوط به ماه‌های فروردین و شهریورماه، هر کدام با دو فوتی بود.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، بیان کرد: ۶ نفر از فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیرایرانی و افغان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش‌نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز