خبرگزاری کار ایران

شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایلنا:

عربستان با مطرح کردن بحاح به دنبال کسب دستاورد سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۷۵۸

«خالد بحاح» سیاستمدار یمنی که در کابینه مستعفی منصور هادی به عنوان نخست‌وزیر معرفی می‌شود، گزینه عربستان برای ریاست‌جمهوری یمن است.

«حسین شیخ‌الاسلام» کارشناس مسائل منطقه در خصوص تلاش عربستان برای به قدرت رساندن معاون رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به خبرنگار ایلنا گفت: بحاح گزینه‌ای است که قبل از آغاز بحران کنونی به عنوان مورد پیشنهادی انصارالله برای تصدی سمت نخست‌وزیری معرفی شد. عربستان با قرار گرفتن پشت این فرد و تلاش برای به قدرت رساندن وی، به دنبال پایان دادن به ناکامی‌ عملیات نظامی است تا حداقل بتواند به زعم خود دستاوردی سیاسی کسب کند.

وی اضافه کرد: عملیات طوفان به اصطلاح قاطعیت عربستان که با هدف قتل عام مردم یمن آغاز شده بود، با ناکامی پایان یافت. رژیم آل سعود به هیچ یک از اهدافی که در خصوص یمن برای خود تعریف کرده بود، نرسید. تشکیل نشدن ائتلاف مورد نظر عربستان و کنار کشیدن مصر، پاکستان و ترکیه نیز بر این ناکامی افزود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: ریاض به دنبال برگرداندن منصور هادی به راس هرم قدرت در یمن بود اما با حمله نظامی این احتمال را از بین برد زیرا مردم یمن را به درخواست رئیس‌جمهوری فراری، قتل‌ عام کرد و اهالی این کشور پذیرای این فرد نخواهند بود.

شیخ‌الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: ملت یمن هر روز بیشتر در صف انصارالله قرار می‌گیرند. ارتش این کشور نیز در کنار نیروهای انقلابی قرار گرفته و فتوحات زیادی داشته‌اند. به طوری که امروز، ۱۸ استان یمن در اختیار جریان انقلاب است. محبوبیت روزافزون انصارالله، کار عربستان را بسیار سخت کرده است. زیرا شرایط کنونی یمن پذیرای فردی که از جبهه عربستان قدرت را در دست بگیرد، نیست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز