خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراضی کارگران مخابرات روستایی وارد دومین روز شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۱۴۵

کارگران مخابرات روستایی برای دومین روز متوالی مقابل وزارت ارتباطات تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز چهارشنبه ۲ اردیبهشت ماه، بیش از ۱۰۰۰نفر از کارگران مخابرات روستایی که از استان‌های مختلف کشور به تهران آمده‌اند، در مقابل وزارت ارتباطات تجمع اعتراضی برگزارکردند. 

این کارگران از استانهای خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، فارس، کرمان، خوزستان، بوشهر، ایلام و سیستان وبلوچستان به تهران آمده‌اند  روز گذشته هم در مقابل شرکت مخابرات ایران تجمع کرده بودند نسبت به عدم اجرای ماده ۸۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت معترض‌اند. 

این ماده قانونی شرکت مخابرات ایران را مکلف می‌کند با کارگران مراکز مخابرات روستایی قرارداد مستقیم منعقد کند و آن‌ها را تا زمان بازنشستگی بیمه کند. 

کارگران می‌گویند روز گذشته نمایندگان مجلس با معاونین وزیر و ریس هیئت مدیره مخابرات ایران، جلساتی را برگزار کردند اما هنوزتغییری خاصی در رویکرد شرکت مخابرات ایران نسبت به اجرای قانون مصوب مجلس دیده نمی‌شود. 

به گفتهٔ یکی از تجمع کنندگان، قرار بود مدیرعامل مخابرات ایران برای ارائهٔ توضیحات در خصوص عدم اجرای این قانون امروز به مجلس احضار شود. 

 وزارت ارتباطات دستور اجرای ماده ۸۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را به شرکت مخابرات ایران داده است اما این شرکت به دلایلی نامعلوم از اجرای این ماده قانونی یاد شده سر باز می‌زند. 

لازم به یادآوری است که مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز ۱۲ آذر ماه سال ۹۳ در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با موافقت ۱۱۹ نماینده، شرکت مخابرات ایران را مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی تا زمان بازنشستگی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار کرد. قانونی که با گذشت چند ماه از تصویب و ایلاغ آن هنوز به مرحلهٔ اجرا گذاشته نشده است. 

در حال حاضر بیش از ۷ هزار کارگر در نزدیک به ۹ هزار مرکز مخابرات روستایی در سراسر ایران مشغول به کارند که شمار زیادی از آن‌ها بیمه و قرارداد ندارند و گروه دیگری از این کارگران به صورت پیمانی در این مراکز کار می‌کنند.کارگران مخابرات روستایی طی دو سال گذشته بار‌ها با برگزاری تجمعاتی در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه و قرارداد‌هایشان شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز