خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران تشریح شد

نشست برنامه‌ریزی کمیته فعالیت‌های بخش جنبی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در موسسه خانه کتاب برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مجید غلامی جلیسه(مدیرعامل موسسه خانه کتاب و مدیر کمیته جنبی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) از راه‌اندازی سالن «کتاب و هنر» در بخش جنبی نمایشگاه خبر داد و در این باره گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که بین موسسه خانه کتاب با خانه هنرمندان ایران منعقد شده، قرار است این نهاد در برگزاری برنامه‌های سالن کتاب و هنر با ما همکاری کند. در این سالن، هر روز برنامه‌های مختلفی با حضور هنرمندان در بخش جنبی نمایشگاه برگزار می‌شود.

سالن «کتاب و رسانه»، بخش دیگری از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران است که مدیر کمیته جنبی نمایشگاه به آن اشاره کرد و گفت: سالن کتاب و رسانه به معرفی رسانه‌های تخصصی کتاب و فعالیت‌های حوزه کتاب رسانه‌ها اختصاص دارد.

جلیسه همچنین از نمایش یک فیلم کوتاه و 5 انیمیشن با موضوع کتاب در بخش جنبی خبر داد و درباره سایر برنامه‌های بخش جنبی ابراز کرد: با انتشار یک فراخوان، برنامه‌ای با محوریت داستان‌نویسی در این بخش برگزار خواهد شد. برنامه اینستا کتاب هم یک مسابقه عکاسی با موضوع کتاب است که در بخش جنبی نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره برنامه جدیدی که به بخش جنبی اضافه شده، توضیح داد: دو فعالیت جدید به فعالیت‌های بخش جنبی نمایشگاه کتاب اضافه شده که مهمان ویژه نمایشگاه، یکی از این فعالیت‌هاست. در این بخش، هر روز یک شخصیت مهمان ویژه نمایشگاه کتاب خواهد بود.

وی درباره سالن کارنامه نشر هم گفت: در فضایی که برای کارنامه نشر درنظر گرفته‌ایم، 30 هزار عنوان کتاب چاپ اول سال 1393 درمعرض بازدید مخاطبان قرار می‌گیرد و اختصاص یک سالن برای معرفی جشنواره‌های مرتبط با کتاب در سال 1393 برنامه دیگری است که در بخش جنبی به اجرا درمی‌آید.

جلیسه همچنین از اختصاص یک سالن ویژه برای میزبانی از اهالی قلم در نمایشگاه کتاب خبر داد.

برگزاری میزگردهای تخصصی در موضوعات مختلف، برپایی سالن فرق و ادیان، برپایی غرفه پایتخت کتاب ایران، برگزاری سلسله نشست‌های اختصاصی کتاب در استان‌های مختلف و نیز برپایی سالن ویژه سرگرمی‌های کودکان از دیگر برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه کتاب بیست و هشتم خواهد بود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. فعالیت‌های کمیته جنبی نمایشگاه در  رواق شرقی مصلی انجام می‌شود.

کد خبر : ۲۷۲۱۴۱