خبرگزاری کار ایران

آیین بزرگداشت سعدی شیرازی، سپهری و بهار در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۰۶۳

آئین بزرگ داشت سرآمدان سخن، "سعدی شیرازی"، "سهراب سپهری" و "ملک الشعرای بهار" با حضور اساتید، کارشناسان و شاعران مطرح کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا از کاشان، شامگاه گذشته آئین بزرگ داشت سرآمدان سخن، "سعدی شیرازی"، "سهراب سپهری" و "ملک الشعرای بهار" با حضور اساتید، کارشناسان و شاعران مطرح کاشان همراه با آوازه خوانی محمد خواجه امیری و نوازندگی ابوالفضل شیخ زاده، خاطره گویی محمد دهقانی آرانی پیشکسوت خبری و خاطره گویی سیدعلی اصغرصائم کاشانی شاعر معاصر کشور در مورد سهراب سپهری در فرهنگسرای علم و ادب علامه فیض کاشانی برگزارشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران وبیدگل در این مراسم گفت: برگزاری بزرگ داشت ها بایستی تبدیل به فرهنگ شود و نسل جوان با هویت تاریخی خود در حوزه های مختلف از جمله شعر و ادبیات آشنا شوند.

میثم نمکی، از برگزاری نکوداشت استاد شهاب تشکری خبر داد و بیان کرد: استاد تشکری توانست کمتر از 90 روز کل قرآن را به صورت منظوم ترجمه کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این مراسم گفت: مقوله فرهنگ در سازمان فرهنگی ورزشی شهردای کاشان با رویکردی جدید به صورت تخصصی در حال برنامه ریزی است.

مهدی نادعلی، وجود شعرا، فضلا، ادبا و هنرمندان مطرح این شهرستان را مایه افتخار دانست و افزود: ایجاد فضاها و مکان های فرهنگی و علم و ادب با همیاری و همکاری شهرداری و سازمان نشانگر اهمیت دادن به هنرمندان منطقه کاشان در رشته های مختلف است.

وی، نام گذاری فرهنگسرای علم و ادب با نام علامه فیض کاشانی را یکی از اقدامات فرهنگی و ادبی این سازمان دانست و تصریح کرد: امید است با برگزاری محافل ادبی با حضور فرهیختگان، علما، ادبا و شعرا نام بزرگان کاشان را دوباره با ایجاد فضاهای فرهنگی و علم و ادب زنده نگه داریم.

شهاب تشکری نیز، در مورد شخصیت ملک الشعرای بهار و افتخاراتی که در کارنامه خود ثبت کرده است سخن گفت و افزود: ملک اشعرای بهار غیر از قصیده های بلند و خواندنی قطعه های ادبی زیبایی را سروده است.

سید علی اصغر صائم  کاشانی به گوشه های از خصوصیات اخلاقی سهراب سپهری اشاره کرد و اظهار داشت: سهراب اهل تظاهر و اهل مصاحبه نبود.

یکی از اساتید دانشگاه نیز در این مراسم، از سعدی به عنوان معلم عشق و اخلاق یاد کرد و گفت: با خواندن اشعار سعدی به طور کامل می توان فهمید که با تمام وجود عاشق بوده و یا عشق او را شاعر کرده است.

استاد شجری، نگاه سعدی را در سرودن اشعارش نگاهی ژرف اندیش و عمیق دانست و افزود: در نگاهش از صورت می گذرد و به سیرت می رسد.

وی گفت: انسان نیازمند به مسائل اخلاقی است و شعری ماندگار می شود که نکات و مسائل اخلاقی به خوبی در آن رعایت شده باشد و سعدی قصایدش را با چاشنی های اخلاق نشان داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز