خبرگزاری کار ایران

تیم زیرک‌تر پیروز میدان می‌شود

پیوس: لخویا هم روحیه و انگیزه دارد، هم استرس/باید مراقب جنگ‌های روانی قطری‌ها باشند

پیشکسوت و گلزن نامدار فوتبال ایران گفت: لخویا روحیه و انگیزه بالایی دارد ولی استرس آنها هم زیاد است.

به گزارش ایلنا، فرشاد پیوس با اشاره به بازی تیم پرسپولیس مقابل لخویای قطر در نخستین دیدار از دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا افزود: پرسپولیس این توانایی را نشان داده که لخویا را در همان قطر دچار مشکل کند و مهاجمان‌پرسپولیس فقط باید آرامش و تمرکز خود را در تمام لحظات بازی حفظ کنند تا در زمان لازم ضربه سرنوشت‌ساز را بزنند. کسب امتیاز برابر لخویا مهمترین نکته‌ای است که بازیکنان‌پرسپولیس باید به آن فکر کنند. در حال حاضر مهمترین ماموریت پرسپولیس قطعی‌کردن صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان است.

 وی ادامه داد: لخویا از تیم‌های خوب و قدرتمند گروه است. قهرمانی در لیگ قطر روحیه خوبی در آنها ایجاد کرده و شکستی که در تهران داشتند باعث انگیزه مضاعف آنها شده، اما پرسپولیس هم به هر دلیل در آسیا یک تیم متفاوت با رقابت‌های داخلی است. به نظرم پیروزی در این بازی نصیب تیمی می‌شود که زیرک‌تر عمل کند.

این مهاجم پیشین سرخ‌ها همچنین متذکر شد: لخویا در کنار روحیه و انگیزه، استرس زیاد هم دارد و اگر از این نقطه ضعف آنها استفاده کنیم آسیب‌پذیر می‌شوند. بچه‌ها می‌توانند در زمان مناسب در صورت استفاده از فرصتی که حتما به دست می‌آید، ضربه خود را وارد کنند و حتی با کسب یک پیروزی کار را یکسره کنند.

پیوس که هنوز با در نظر گرفتن نسبت گل به تعداد بازی، بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ ایران به حساب می‌آید، خاطر نشان کرد: پرسپولیس برابر النصر نشان داد یک تیم آماده و کارآمد است و با یک ریکاوری خوب و برنامه‌ریزی دقیق برای بازی، امید زیادی به این بازی داریم، ضمن آنکه اگر لخویا تغییر اساسی در نوع بازی خود نداده این توانایی در پرسپولیس دیده شده که در کل بازی آنها را دچار مشکل کند .

وی با مهم خواندن فرصت‌طلایی مهاجمان تاکید کرد: بازیکنان خوبی در خط حمله داریم. هادی نوروزی، مهدی طارمی و نفرات دیگر می‌توانند گلزنی کنند. مهم این است در تمام لحظات آرامش و تمرکز خود را حفظ کنند. آنها باید مراقب باشند اسیر جنگ‌های روانی قطری‌ها نشوند.

کد خبر : ۲۷۲۰۲۳