خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان:

نیروی کار قربانی سرمایه و سرمایه‌گذاری نشود

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۹۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان، گفت: نباید نیروی کار قربانی سرمایه و سرمایه‌گذاری شود، گفت: ۲۴۰ هزار کارگر در استان همدان فعالیت می‌کنند که دارای قرارداد موقت هستند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ چنگیز اصلانی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و مردم، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، بیان کرد: کارگران به دلیل اعتقاداتی که به ارزش‌های الهی دارند، عرق دینی، کشورداری و کشور سازی همدل و همزبان با دولت‌ها بوده‌اند.

اصلانی با اشاره به اینکه کارگران با وجود دستمزد کم و معیشت سخت اما در هردولتی که روی کارآمده با تمام توان ازارزش‌های این انقلاب پشتیبانی کردند، ادامه داد: امنیت در بخش تولید و صنعت باید برای همه باشد و دولت باید به عنوان مسئول اجرایی کشور تعادل ایجاد کند.

اصلانی گفت: در هفته کارگر مهم‌ترین درخواست ما کارگران امنیت شغلی است که هیچ کارگری این مهم را ندارد، اضافه کرد: امنیت در بخش تولید و صنعت باید برای همه باشد و دولت باید به عنوان مسئول اجرایی کشور تعادل ایجاد کند.

وی اظهار داشت برای اینکه امنیت شغلی حاکم شود باید در قوانین داخلی و ارتباط خارجی این امنیت آسیب‌شناسی شود، عنوان کرد: اما این آسیب‌شناسی نباید به شعار باشد.

چنگیز اصلانی افزود: ۲۴۰ هزار کارگر در استان همدان فعالیت می‌کنند که همه دارای قرارداد موقت هستند و در هیچ کجای استان و شهر همدان یک کارگر با قرارداد دائم ۳۰ ساله وجود ندارد چراکه اشتغال در کشور و استان همدان امنیت ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه آخرین دستمزد یک کارگر مجرد در سال جاری ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان است که به علت مجردی حق عائله‌مندی ندارد، بیان کرد: برای کارگر مجرد ۲۰ هزار و ۴۰ تومان حق مسکن در نظر گرفته شده است و پایه سنوات اگر یک سال کار کرده باشد روزی هزار تومان و کمک هزینه اقلامی مصرفی نیز ۱۱۰ هزار تومان است که در مجموع ۸۷۲ هزار و ۴۶۵ تومان می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه حقوق فردی دارای زن و یک فرزند و دو سال بیمه ۹۴۳ هزار و ۴۷۵ تومان است، بیان کرد: اگر فردی زن و دو فرزند و بیمه داشته باشد حقوق یک ماه وی در سال جاری یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۰ تومان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه آماری که درخصوص اشتغال داده می‌شود بیشتر در مورد شغل‌های موقت است و هر کس که دو ساعت کار کند را جزو آمار می‌آورند، بیان کرد: وقتی شغلی ایجاد می‌شود جوان باید از ساعت هشت تا ساعت ۱۴ سر کار برود و کار کند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم بعدی بیمه تامین اجتماعی است چراکه برخی از کارفرمایان فرار از بیمه کارگر را افتخار می‌دانند در صورتی که طبق ماده ۱۴۸ قانون کار کارگر باید از روز نخست کاری بیمه شود، عنوان کرد: امنیت تامین اجتماعی را برای همه درخواست داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه معیشت کارگران نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است چراکه کارگران از هر نظر در فقر هستند، بیان کرد: بزرگ‌ترین افتخار برای دولت‌های خارج از دین سیر کردن شکم ملت است.

وی در ادامه در خصوص مسکن کارگران در همدان با بیان اینکه تاکنون ۱۳۲ مسکن مهر امید اکباتان در همدان و ۶۱ مسکن مهر در تویسرکان تحویل کارگران شده است، بیان کرد: ۶۳ واحد مسکن آزاد تحویل داده شده و ۹۶ واحد دیگر نیز برای کارگران در شهرک بهشتی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دولت تدبیر و امید ثابت کند که با کارگران خوب است و اجازه راهپیمایی را صادر کند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کارآفرینان، برگزاری مسابقات ورزشی کارگران و بازنشستگان، دیدار نمایندگان کارگران با روسای قوا و مراجع عظام، برگزاری محفل انس با قرآن در کارخانه‌ها، مشاوره رایگان با کارگران و خانواده‌های آن‌ها، تجلیل از کارگران خدمات شهری از جمله برنامه‌های هفته کارگر در همدان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه اگر امروز بزرگ‌ترین دغدغه کشور اشتغال و بیکاری است برای نیروی کار بزرگ‌ترین دغدغه امنیت شغلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز