خبرگزاری کار ایران

با معرفی نخبگان جوان حوزه علمیه قم؛

جشنواره علامه حلی قم پنج شنبه هفته جاری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۷۵

جشنواره علامه حلی استان قم، پنجشنبه هفته جاری در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود که در این مراسم، نخبگان جوان حوزه علمیه قم معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی علامه حلی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: ارسال آثار به دومین جشنواره، نسبت به سال گذشته صد درصد رشد داشته است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان قم گفت: این جشنواره به همت مدیریت عالی حوزه های علمیه در سراسر کشور نهادینه شده و موجب رشد و اعتلای فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه کشور شده است.

وی اظهارکرد: پیش از انقلاب تنها یک نشریه مکتب اسلام از حوزویان منتشر می‌شد؛ ولی امروز شاهد بروز و ظهور این همه طلاب در جهان هستیم؛ در جاهایی که بسیاری از پژوهشها در حال عرضه است.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهارکرد: هم اکنون 120نشریه علمی تخصصی در حوزه منتشر میشود و این آمار گواهی این مدعاست؛ طلاب ما در عرصه آموزشهای تخصصی نیز تحت آموزش جدی قراردارند و کارگاههای علمی و آموزشی برای آنها برگزار میشود.

وی گفت: امروز 18مدرسه علمیه در قم نشریه علمی پژوهشی را منتشر کرده است که  هجدهمین نشریه علمی و پژوهشی نیز از سوی این مدارس منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: پس از اقدام مرکز مدیریت حوزه های علمیه نسبت به استانی کردن فرایند این مسابقات، دبیرخانه های استانی در استان های مختلف کشور شکل گرفت و امسال برای دومین سال پیاپی این جشنواره به شکل استانی در قم برگزار می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان قم با اشاره به نحوه شرکت طلاب در این مسابقه، بیان کرد:در این مسابقه، علمی، طلاب پایه اول تا افرادی که در سال اول دروس خارج هستند در این جشنواره شرکت خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: آثار پژوهشی که طلاب به این جشنواره ارسال کردند؛ شامل آثاری در رشته های تفسیر، علوم قرآن، کلام، اخلاق و تربیت، منطق و فلسفه، اصول فقه، علوم حدیث، رجال و تراجم، ادبیات فارسی و عربی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، بود.

مدیر حوزه علمیه استان قم با ذکر این مطلب که طلاب در این موضوعات می توانستند پژوهش های خود را در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه، ارایه دهند، بیان کرد: از طلابی که به موضوعاتی چون بایسته ها و راه های بهسازی فرهنگ در مدیریت و اقتصاد مقاومتی و فرهنگ عمومی و مباحث مرتبط با جمعیت پرداختند، در این جشنواره نگاه ویژه ای خواهد شد.

وی گفت: در برخی از مدارس علمیه حدود، 130تحقیق و پژوهش داشتیم که از این تعداد 50نفر حائز رتبه های لازم در حوزه دیدگاه های مدرسه بود که این تحقیقات در جشنواره آمد و از بین این 50اثر، سه اثر برگزیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: مجموع آثار دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره 1341 اثر است که 1042اثر از حوزه های علمیه برادران و 299اثر نیز مرتبط با حوزه و مدارس علمیه خواهران است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی گفت: بیش از 100درصد افزایش دریافت آثار و پژوهشها را در این دوره از مسابقات شاهد هستیم و بالطبع حوزه علمیه نیازمند پژوهشهای بیشتر است؛ 86هزار پرونده تحصیلی داریم که باید این پژوهشها متناسب با این تعداد افزایش یابد.

وی افزود: 11هزار اثر از حوزه های علمیه خواهران و برادران رسیده است و در استان قم 1341اثر بوده است که وقتی با جشنواره های دیگر مقایسه می کنیم می بینیم که این حجم بسیار بالاست.

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: میهمان و سخنران ویژه مراسم اصلی جشنواره علامه حلی، آیت الله غروی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز