خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کار برنامه‌های هفته کارگر ۹۴ را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۲۵

قائم مقام وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۴ را تشریح کرد.

قائم مقام وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی بااعلام اینکه کارگران یکی از ارکان مهم اقتصادی هرکشوری به شمارمی روند برنامه‌های این هفته را از که ۵ تا ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود اعلام کرد.

به گزارش ایلنا «ابوالحسن فیروزآبادی» امروز در نشستی مطبوعاتی درمحل این وزارتخانه افزود: هرسال به مناسبت روزکارگر (۱۱ اردیبهشت) درکشور‌ها مراسمی خاص برگزار می‌شود و مانیزامسال همچون گذشته درسراسر کشور به این مناسبت برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی گفت: در روزآغازین این هفته (شنبه ۵ اردیبهشت) که با عنوان روز «کارگر، امام و شهدا» نام گذاری شده است وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی ومسئولان این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه ونمایندگان تشکل‌های کارگری به منظور ادای احترام به مرقد مطهرامام راحل می‌روند و با نثارتاج گل مراتب احترام خود را به جا می‌آورند و مراسم تجدید میثاق با شهدا دربهشت زهرا (س) انجام می‌شود. همچنین دیداردکترربیعی وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی با مراجع عالی قدر قم وبهره‌مندی از بیان‌ها و رهنمودهای ایشان از دیگر برنامه‌های روزنخست به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی برنامه‌های روزدوم از هفته کارگر (یک شنبه ۶ اردیبهشت) را که به پاس پیشکسوتان کارگری «مهارت، وتامین اجتماعی» نام دارد بازدید سرزده وزیر کار از دومحلی که کارگران در آن مشغول به کارند راعلام کرد و گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیرجهادکشاورزی نیز از محل کار کارگرانی که در این دوحوزه فعالیت دارند بازدید خواهند داشت. سازمان فنی و حرفه‌ای کشورنیزبه پاس ترویج مهارت و بهبود وضعیت مهارت درسازمان دراین روز برنامه‌ای ویژه خواهد داشت و ازمعاون علمی و فن آوری رئیس جمهور، وزیرجهادکشاورزی و رئیس سازمان بهزیستی برای حضور دربرنامه‌های این روزدعوت به عمل آمده است. برگزاری جشنواره ورزش‌های همگانی درسالن ورزشی ایران خودرو نیز ازدیگر برنامه‌های این روز است که در سراسرکشور و به طور هماهنگ انجام می‌شود.

فیروزآبادی ادامه داد: برای روزسوم از هفته کارگر (دوشنبه ۷ اردیبهشت) که «کارگر، فرهنگ، امید و نشاط اجتماعی» نام دارد همایش ملی کار و تجلیل از چهره‌های ماندگارکاروکارگروابسته به وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی (درروزهای ۷ و ۸ اردیبهشت) درنظرگرفته شده است که جشنواره فرهنگی، هنری کارگرایرانی با همکاری خانه سینما و کارگران و با ارائه آثاربرگزیده با موضوع کارگری دنبال می‌شود.

وی افزود: روزچهارم هفته کارگر (سه شنبه۸ اردیبهشت)، «کارگر، زنان و خانواده» نام دارد که دراین روزعلاوه برتجلیل از زنان کارگر، تشکل‌های کارگری زنان درسالن نگین تامین اجتماعی حضوردارند و همگام با برگزاری مسابقات ورزشی از زنان نمونه نیزتجلیل خواهد شد.

قائم مقام وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی دراعلام برنامه‌های روزپنجم هفته کارگر (چهارشنبه ۹ اردیبهشت) که «کارگر، ولایت و معنویت» نام دارد گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری و دیداربا خانواده شهدا در سراسرکشور از جمله برنامه‌های این روزاست.

فیروزآبادی، روز ششم هفته کارگر (پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت) را روز «کارگر، خلاقیت، بهره وری و اقتصاد مقاومتی» با برنامه‌هایی ویژه این روز اعلام کرد و افزود: روزجمعه «روزجهانی کارگر» است که برای آن برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده که از جمله می‌توان به حضور روسای تامین اجتماعی درسراسرکشور درکارخانجات، مساجد و تشریح برنامه‌های تامین اجتماعی به تشکل‌های کارگری اشاره کرد همچنین ۲۰۰ گروه پزشکی با مراجعه به کارخانجات کنترل پزشکی (چکاپ) از کارگران را انجام می‌دهند.

وی ابرازامیدواری کرد که جامعه کارگری، کارفرمایی و سازمان‌های وابسته دربرگزاری باشکوه برنامه‌های این هفته تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز