خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته سلامت عنوان شد؛

اعطای سیب سلامت به رستوران‌ها، آشپرخانه‌ها و سفره‌خانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اعطای سیب سلامت به رستوران‌ها، آشپرخانه‌ها و سفره خانه‌ها با درجه بندی یک، ۲ و ۳ سیب براساس رعایت ضوابط بهداشتی پس از ابلاغ رسمی از وزات بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز هفته سلامت سال جاری از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه اظهار داشت: شعار این هفته «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است.

وی، اهمیت تغذیه و سلامت غذایی را دلیل انتخاب این شعار توسط وزارتخانه عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۴ ویژه برنامه به مناسبت هفته سلامت در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در این هفته انجام می‌شود.

مروجی افزود: اطلاع رسانی در زمینه شعار هفته سلامت از طریق چاپ و نصب بنر و پوس‌تر، تهیه و ارسال جزوه‌های آموزشی، تهیه و ارسال تیزرهای آموزشی در سالن انتظار بیمارستان‌ها و اجرای مسابقات نقاشی و مقاله نویسی از اهم این برنامه‌های این معاونت است. وی، سخنرانی ریاست دانشگاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، درج مطالب آموزشی در پورتال دانشگاه و هفته نامه سیلک شهرداری، تهیه کتاب تغذیه سالم، چاپ پنج هزار پمفلت با عنوان تاثیر ظروف یکبار مصرف بر سلامتی انسان، آموزش بهداشت مواد غذایی به مربیان بهداشت مدارس، پرسنل ادارات، نمازگزارن مساجد، بسیج و...، آموزش سفیران سلامت دانشجویی در خصوص سبک زندگی سالم، اجرای همایش پیشگیری از عوارض دیابت و... را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

دکتر مروجی، به اجرای برنامه پیاده روی در این هفته اشاره و تصریح کرد: این برنامه در محوطه دانشگاه انجام خواهد شد.

دکتر مروجی، همچنین از پیگیری جدی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت محدود کردن صدور مجوز تاسیس مراکز تهیه و توزیع فست فود‌ها با فرمانداری کاشان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز