خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

امام باقر(ع) با انقلاب فرهنگی دین خدا را احیا کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۷۸۷

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: امام حسین(ع) اسلام را با خون خود حفظ کرد و امام باقر با انقلاب فرهنگی توانست این رسالت را به به خوبی انجام دهد و دین خدا را احیا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جشن میلاد امام باقر(ع) در مسجد جامع طاهرآباد از توابع بخش مرکزی کاشان گفت: امامان معصوم (ع) در مقاطع مختلف به رسالت الهی خود عمل می کردند.

وی افزود: همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرمود، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو امام هستند خواه قیام بکنند یا نکنند در امامت آنان خدشه ای وارد نمی شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: در مقطعی زمینه برای قیام امام حسین (ع) فراهم بود اما در زمان امام باقر (ع) زمینه فراهم نبود، لذا امام حسین(ع) اسلام را با خون خود حفظ کرد و امام باقر با انقلاب فرهنگی توانست این رسالت را به به خوبی انجام دهد و دین خدا را احیا کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: بعد از نهضت عاشورا جامعه چنان در انحراف فکری و فرهنگی فرو رفت که مکه و مدینه به‌عنوان مهبط وحی و محل سکونت و حکومت پیامبر اکرم(ص) به مرکز فساد تبدیل شد، لذا امام چهارم(ع) فضا را با خضوع و خشوع و معنویت نهفته در دعاهای خود اندکی به مسیر صحیح و حق متمایل کردند و امام پنجم(ع) در این فضا به تبیین و روشنگری پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح امت پیامبر(ص) یعنی مبارزه با انحرافات فکری و اعتقادی و اخلاقی، نیازمند ایجاد زمینه‌های فکری و تبیین اندیشه صحیح و مستند به آیات قرآن و احادیث نبوی بود،از این رو، اگر نهضت عاشورا برای اصلاح امت پیامبر(ص) به وقوع پیوست نهضت فکری علمی امام باقر(ع) تا اندازه ای این هدف را محقق و به اصلاح امت پیامبر(ص) کمک کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ضمن دعوت آحاد مردم به عمل به سیره اهل بیت(ع) خواستار تحقیق و بررسی بیشتر بشر در زندگی اهل بیت(ع) شد.

 

 

   

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز