خبرگزاری کار ایران

صادقیان دوستان ناباب‌ را کنار بگذارد

فنونی‌زاده: بهتر بود برانکو فصل بعد می‌آمد/دایی تیم را بد بست/ لخویا تیم سازمان‌یافته‌ای است

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است برانکو برای فصل آینده باید 95درصد از بازیکنان این تیم را کنار بگذارد و ازبازیکنان تیم‌های پایه در بزرگسال استفاده کند تا بتواند پرسپولیس را در حد نام و اعتبارش بسازد.

گفت‌وگوی مرتضی فنونی‌زاده با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* حضور برانکو در پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برانکو کارنامه خوبی دارد و تیم ملی ایران در اختیارش بوده اما این نکته را هم در نظر بگیریم که یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ ایران را در اختیار داشت. شکی نیست که برانکو آمده به پرسپولیس کمک کند اما حضورش در این فصل را اصلاً جایز نمی‌دانم. باید درخشان این چند بازی را هم می‌ماند.

* چرا چنین اعتقادی دارید؟ درخشان که نتیجه نگرفته بود؟

چون پرسپولیس با درخشان در لیگ قهرمانان آسیا خوب نتیجه گرفت و یک مقدار نسبت به او کم‌لطفی کردند. مگر همین کادر فنی قبلی جلوی النصر عربستان نبود، خوب هم بازی کرد و نتیجه هم گرفت.

* به نظر شما برانکو می‌تواند به اوضاع پرسپولیس سروسامان دهد؟

اگر برانکو می‌خواهد کاری بکند برای فصل بعد باید 95درصد بازیکنان فعلی را بیرون بریزد و بازیکنان خوبی بگیرد، البته بازیکن خوب هم آوردند مثل خلعتبری که در پرسپولیس دوام نیاورد.

* پس چاره کار چیست؟

به نظر من باید از بازیکنان تیم‌های پایه پرسپولیس استفاده کنند. من اگر جای درخشان بودم در بازی‌های لیگ‌برتر از بازیکنان تیم‌های پایه استفاده می‌کردم. البته ما بازی‌های خیلی سختی در لیگ‌برتر داریم و می‌ترسم آن بلایی که سر استقلال در اواخر دهه 60 آمد و به لیگ دسته 3 سقوط کرد، امسال سر پرسپولیس بیاید.

* واقعاً فکر می‌کنید پرسپولیس به لیگ‌یک سقوط می‌کند؟

امیدوارم این اتفاق نیفتد. البته متولیان ورزش هم نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد چون هیچ آدم عاقلی 290 میلیارد تومان برای تیم لیگ یکی نمی‌دهد.

* انصاریان مدعی شده دایی اول‌فصل پرسپولیس را بد بست. این نظر را قبول دارید؟

صددرصد قبول دارم. تیم بد بسته شد. در زمان علی دایی مسائل حاشیه‌ای در تیم نبود و اگر هم مسئله‌ای به وجود می‌آمد خود دایی آن را کنترل می‌کرد اما نفراتی که گرفته‌اند اصلاً در حد پرسپولیس نیستند و بعید می‌دانم امسال بتوانند کاری کنند، همین که در لیگ بمانند هنر کرده‌اند. پرسپولیس جام‌حذفی را از دست داده و الان هم در جدول دو رقمی است و امیدوارم در این 4 بازی نتایج بهتری بگیرد و در جدول تک‌رقمی شود.

* بازی با لخویای قطر در لیگ قهرمانان آسیا را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

بازی فوق‌العاده سختی است و امیدوارم پرسپولیس بتواند نتیجه بگیرد. لخویا یکی از بهترین تیم‌های این مسابقات است و احتمال قهرمانی آنها در آسیا وجود دارد. درست است در بازی رفت با حمایت هواداران 3 بر صفر آنها را بردیم اما لخویا یک تیم سازمان‌یافته است و بازی‌های بعدی‌اش را برد. اگر در این بازی امتیاز بگیریم می‌توانیم صعود کنیم اما اگر امتیاز نگیریم به مشکل خواهیم خورد. امیدوارم بچه‌ها با یک امتیاز برگردند و صعودشان را قطعی کنند.

* در مورد حواشی اطراف صادقیان و افت فاحشی که او نسبت به قبل داشته چه نظری دارید؟

من شخصاً فوتبال پیام صادقیان را دوست دارم، حتی زمانی که ذوب‌آهن بازی می‌کرد می‌گفتم او یک فوتبالیست در قواره ناصر محمدخانی است اما صادقیان نتوانست به حاشیه‌ها غلبه کند و مقصر هم خودش بود. صادقیان اگر در تیم مثل نفت مسجدسلیمان بازی می‌کرد در جام‌جهانی فیکس بود، چون این تیم‌ها حاشیه ندارند اما پرسپولیس حاشیه زیاد دارد و او را به قهقرا برد. پیام باید شب زنده‌داری‌ها را کنار بگذارد و با دوستان ناباب نگردد. حیف است چون با این روش چیزی جز نابودی برای خودش و خانواده‌اش نخواهد بود و به جایی نمی‌رسد. درست است برخی بازیکنان دهه 60 هم دچار حاشیه می‌شدند اما آنها 90 دقیقه در زمین فوتبال سطح بالایی هم بازی می‌کردند.

کد خبر : ۲۷۱۶۳۶