خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کسی نمی‌تواند مردم ایران را فریب بدهد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر ادعا می‌کنند در صورت تخطی ایران از توافق کلیه تحریم‌ها باز می‌گردد٬ ما نیز اعلام می‌کنیم در صورت تخلف آمریکا آن‌ها آرزوی توافق را به گور خواهند برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز ارتش به ارتش قهرمان، انقلابی و دلاور ایران و موفقیت تیم ملی کشتی ایران را نیز به مردم تبریک گفت.

وی خطاب با این تذکر به آمریکا که از هر نوع رفتار و نیرنگی که علیه ایران داشته٬ دست بردارد٬ گفت: امروز مردم ایران با رهنمودهای رهبر انقلاب بیدار شده‌اند و کسی نمی‌تواند این مردم را گول بزند. 

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا گفت: سعی کنید آن مقدار آبرویی که نداشته‌اید٬ حفظ شود و اگر آمریکا ادعا می‌کند در صورت تخطی یک میلی‌متری ایران از توافق کلیه تحریم‌ها باز می‌گردد٬ ما نیز اعلام می‌کنیم در صورت تخلف نیم میلی‌متری آمریکا٬ آن‌ها آرزوی توافق را به گور خواهند برد. 

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: ایران اجازه نمی‌دهد جاسوس‌ها در کشور نفوذ کنند و هر طرحی که بخواهد رشد علمی و تکنولوژی ایران را متوقف کند، مردم و رهبری آن را رد می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران احداث سامانه S-300 را به وزارت دفاع تبریک گفت و نسبت به رفتار عربستان در یمن ابراز تاسف کرد. 

وی افزود: افرادی که خود را خادم الحرمین می‌نامند٬ چطور و با چه منطقی حمله خود را به یک کشور اسلامی توجیه می‌کنند. مردم یمن می‌خواهند خود بر سرنوشت خود حاکم باشند٬ اما اینها در یمن حمام خون راه انداخته‌اند و ۲۵۰۰ نفر را به شهادت رسانده‌اند. قتل عام دانش‌آموزان کشته زن‌ها و بچه‌ها و تخریب منازل در بمباران‌ها هیچ آبرویی برای شما باقی نگذاشته و به نظر می‌رسد سقوط نظام عربستان نزدیک است.

موحدی کرمانی ادامه داد: عربستان سعودی هرچه زود‌تر نسبت به مجازات سریع عاملان فرودگاه جده اقدام کنند و نتایج آن را به دنیا اعلام کنند چراکه این اتفاق واقعا فجیع بود. 

وی همچنین با تشکر از مواضع رئیس جمهور در مورد کشور آمریکا افزود: ولی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و رئیس جمهور نیز کاملا و قاطع آن را بیان کردند تمام تحریم‌ها در روز پایان مذاکرات باید لغو شود. 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: همچنین از وزیر ارشاد در مورد حکم لغو عمره تشکر می‌کنم و این کار٬ کار بسیار مناسبی بود چرا که صحیح نیست برای انجام یک عمل مستحب٬ ملت شریف و سرافراز ایران این همه ذلت و خواری را تحمل کند. می‌دانید که فتوای مراجع در این باره این است که اگر فردی به دیگری پول دهد و در ازای آن گفت این پول را برای رفتن به سفر مکه خرج کن٬ اگر فرد پذیرنده٬ پول را قبول کند٬ مستطیع می‌شود. اما فقها می‌گویند اگر در این پولی که به فرد داده می‌شود٬ منت وجود داشته باشد٬ فرد نباید زیر بار منت برود، مستطیع نشود و پول را قبول نکند. 

موحدی کرمانی با تاکید بر تعالیم روح بخش اسلام افزود: اسلام اجازه نمی‌دهد اگر فرد زیر بار منت برادر مسلمان خود به سفر حج برود٬ تا چه برسد به اینکه به سفر حجی برود که جنایتکاران این چنینی در آن٬ کم٬ اهانت و جنایت نکرده‌اند. 

وی با تاکید براینکه مردم شریف ایران عاشق حرمین شریفین هستند٬ افزود: گاهی باید برای رضای خدا فراق را تحمل کرد و از دور با این اماکن مقدس ارتباط معنوی برقرار کرد و در این راه اگر در برهه‌ای فضیلت مکان را نمی‌توانیم درک کنیم فضیلت زمان را درک کنیم. 

موحدی کرمانی ضمن تذکر دادن به برخی از حوزه‌های علمیه گفت: آن بخشی از حوزه‌های علمیه که مدیریت حوزه‌های سراسر کشور را برعهده دارند٬ باید نظارت کاملی بر محتوای کتب درسی حوزه‌های علمیه اهل تسنن داشته باشد٬ تا تحت این نظارت‌ها موفق بشوند با مذاهبی که خود دارند نظیر شافعی، حنبلی و مالکی و ... انسان‌های مبارز را تربیت کنند و آن‌ها بتوانند در مذاهب خود دانشمند و آزاده شوند٬ اما مبادا در حوزه‌های علمیه اهل تسنن، وهابی تربیت شود. چرا که این مسئله بسیار مهم است و نباید در آستین خود دشمن بپرورانیم. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا دارم مبادا کتبی در حوزه‌های علمیه و مدارس اهل سنت تدریس شود٬ که از دل آن‌ها وهابی بیرون آید.

کد خبر : ۲۷۰۹۱۱