خبرگزاری کار ایران

کارگران فست‌فودها در آمریکا به پایین بودن مزدشان اعتراض کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۷۳

هزاران کارگر رستوران‌های «فست‌فود» شهرهای «نیویورک‌» و «لس‌آنجلس» در اعتراض به پایین‌ بودن مزدشان تجمع کردند و خواستار دریافت حداقل دستمزد ۱۵ دلار در ساعت شدند.

هزاران کارگر رستوران‌های «فست‌فود» آمریکا به همراه کارگران دیگر صنف‌ها در مقابل رستوران‌های بزرگ «مک‌دونالد» شهرهای مختلف این کشور تجمع کردند و خواستار افزایش حقوق و دستمزد خود شدند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا ، هزاران کارگر رستوران‌های «فست‌فود» شهرهای «نیویورک‌» و «لس‌آنجلس» در اعتراض به پایین‌ بودن حقوق و مزایای خود و برآورده‌ نشدن خواسته‌هایشان مقابل رستوران‌های بزرگ «فست‌فود» تجمع کردند و خواستار دریافت حداقل دستمزد ۱۵ دلار در ساعت شدند.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی»، معترضان، یکی از شعبه‌های «مک دونالد» را در شهر نیویورک به طور موقت تعطیل کردند و از طرف دیگر کارگران دیگر بخش‌های صنفی نیز به اعتصاب کارگران فست‌فودهای آمریکا پیوستند و خواستار افزایش حقوق و دستمزد خود شدند.

سازماندهندگان این تظاهرات، این اعتصاب و تجمع را بزرگ‌ترین تجمع کارگران آمریکایی دانستند که به دنبال افزایش حقوق هستند.

برخی گزارشات تأیید نشده حاکی از آن است که هزاران نفر از کارگران معترض در در این اعتراضات در ۲۲۶ شهر آمریکا شرکت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه یو اس‌ای تودی، صد‌ها معترض به خیابان‌های سراسر شهر نیویورک آمدند و در بروکلین، جمعیت معترضان، ترافیک به وجود آوردند و در منهتن بر روی پیاده‌روهای مقابل شعبه مک دونالد تجمع کردند و بسیاری از آن‌ها شعار می‌دادند: «دموکراسی این شکلی است!» و همچنین پلاکاردهایی را به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «برای ۱۵ دلار در ساعت مبارزه کنید».

یکی از معترضان و کارگران فست فود می‌گوید که علیرغم آنکه عنصر اصلی رستوران‌های فست فود به حساب می‌‌آیند، اما تنها کمتر از 9 دلار در ساعت به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

در حالیکه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در حال شکل‌گیری است، عدالت در پرداخت دستمزد‌ها، یکی از موضوعاتی است که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌بایست به آن توجه کنند.

بسیاری از کارگران از دیگر ارگانهای آمریکایی نیز که به دستمزدهای خود معترض بودند در این اعتراضات شرکت کردند و خواستار حقوق منصفانه شدند.

در سال گذشته میلادی نیز کارگران فست فود در بیش از ۱۵۰ شهر آمریکا، اعتصاباتی را برای افزایش دستمزدشان به ۱۵ دلار در هر ساعت برپا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز