خبرگزاری کار ایران

استاندار اسبق فارس:

ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی حضرت فاطمه(س)، باید برای جوانان تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۴۹

استاندار اسبق استان فارس، خودسازی، ریاضت، عبادت، خدمت به خلق و مسئولیت اجتماعی را خصوصیت حضرت فاطمه (س) دانست و گفت: این خصلت‌های نیک است که فاطمه (س) را فاطمه (س) کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد ابراهیم انصاری لاری که شامگاه پنجشنبه ۲۷ فروردین در آخرین روز از هفته گرامیداشت زن سخن می‌گفت، افزود: طی سه دهه اخیر همه چیز در دنیا به شدت در حال تغییر بوده و جایگاه زنان و نقش آن‌ها در جامعه نیز این قاعده مستثنی نبوده است.

انصاری لاری، تغییر را یک امر طبیعی دانست و تاکید کرد: در این مسیر تغییر عده‌ای به دنبال این هستند که زنان را تبدیل به آن چیزی کنند که اهدافشان ایجاب می‌کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در بسیاری از نقاط جهان نیز این هدف محقق شده و توانسته‌اند از زن‌‌ همان عروسکی بسازند که می‌خواسته‌اند.

انصاری لاری افزود: زن ایرانی با تکیه بر سرمایه‌ای که دین مبین اسلام برای او به میراث گذاشته و با پیروی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خود می‌تواند در مقابل این تغییرات ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه زن مسلمان ایرانی در مقابل این چالش تغییر نیازمند یک الگوی کامل برای پیروی است، گفت: بی‌شک این الگو کسی به غیر از حضرت فاطمه (س) نیست.

انصاری لاری با یادآوری این نکته که آنچه که در رسانه‌های ما از حضرت فاطمه (س) مطرح می‌شود فضیلت‌های سه گانه‌ای بوده که شامل دختر رسول الله (ص) بودن، همسر ولی خدا بودن و مادر ائمه هدی بودن است ادامه داد: البته این فضیلت‌ها بسیار بزرگ و ارزشمند است اما باید برای جوانان تبیین کنیم که حضرت فاطمه (س) چگونه در زندگی خود در کنار این فضیلت‌ها نقش آفرینی اجتماعی داشته است.

استاندار فارس در دولت اصلاحات در ادامه افزود: نباید در معرفی بانو فاطمه به جوانان، تنها به چند ماجرای تکراری از زندگی آن حضرت پرداخت.

وی گفت: استقرار انقلاب اسلامی حاصل تاسی از اهل بیت (ع) است و باید از این نعمت الهی بهره‌مند شویم و شخصیت‌های بزرگ دین را برای جامعه خود و فضای پیرامون معرفی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز