خبرگزاری کار ایران

هر حریفی قابل احترام است

پورحیدری: ساختار فوتبال ما باید عوض شود / تیم ملی کار سختی در مقدماتی جام‌جهانی ندارد

سرمربی سابق تیم ملی معتقد است برای حضور در دور دوم جام‌جهانی باید ساختار فوتبال‌ایران عوض شود چون با وضعیتی که داریم فقط می‌توانیم به صعود فکر کنیم.

گفت‌وگوی منصور پورحیدری با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* باحضور عمان، هند، ترکمنستان و گوام گروه ما را در مقدماتی جام‌جهانی چطور می‌بینید؟

فقط یک مقدار عمان از بقیه تیم‌ها بهتر است اما در مجموع مشکل خاصی برای بالا رفتن از این گروه نداریم. در این مرحله مشکل خاصی نخواهیم داشت و امیدوارم به راحتی صعود کنیم. عمان یک مقدار بهتر از بقیه است اما بقیه تیمی نیستند که برای ما مشکل‌ساز شوند.

* یعنی از الان به مرحله بعد صعود کرده ایم؟

بله، چون این تیم‌ها نمی‌توانند جلوی ما مشکلی به وجود بیاورند. البته فوتبال را نمی‌شود آنقدر راحت پیش‌بینی کرد اما فاصله ما با بقیه تیم‌ها آنقدر زیاد است که نباید مشکل خاصی به وجود بیاید.

* کی‌روش همیشه بازی‌های رسمی را خیلی بزرگ جلوه می‌دهد. فکر می‌کنید این گروه را گروه سختی بداند؟

بالاخره جذابیت فوتبال به همین است و نمی‌شود بازی‌ها را پیش‌بینی کرد. حرف کی‌روش درست است و نمی شود حریفان را دست کم گرفت. اما با توجه به فوتبال ما و تیم‌هایی که در این گروه هستند، اگر قرار باشد در این گروه گیر کنیم که شرایط ما خیلی سخت می‌شود و به مشکلات زیادی خواهیم خورد. این مهم است که در فوتبال آدم به هر حریفی احترام بگذارد اما این تیم‌ها حریفان ما نخواهند شد.

* بعد از عمان کدام تیم را در این گروه قوی‌تر می‌دانید؟

من شناختی از بقیه تیم‌ها ندارم اما اگر بخواهیم روی سابقه حرف بزنیم، سابقه هند از بقیه بیشتر است. هند در گذشته شرایط بهتری داشت هر چند در سال‌های اخیر چیز خاصی از آنها ندیده‌ایم. دوتیم دیگر حریف آنچنانی نیستند اما باید به آنها احترام بگذاریم، هر چند توقع داریم مستقیم از این گروه صعود کنیم.

* فکر می‌کنید تیم ملی به جام‌جهانی 2018 صعود می‌کند؟

باید ببینیم در مرحله نهایی چه وضعیتی پیش می‌آید و با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم. الان نمی‌شود گفت چه اتفاقی می‌افتد اما هدف ما رفتن به جام‌جهانی است.

* تا چه زمانی باید هدف ما فقط صعود به جام‌جهانی باشد؟

این سوال شما یک بحث جدا می‌طلبد اما با این شرایطی که فوتبال ما دارد سخت است در جام‌جهانی به مراحل بالاتر صعود کنیم. ممکن است این اتفاق بیفتد اما فقط یک بار خواهد بود اما برای اینکه همواره در جام‌جهانی موفق باشیم باید ساختار فوتبال ما عوض شود.

کد خبر : ۲۷۰۲۸۲