خبرگزاری کار ایران

آغاز کلاس‌های فیلمسازی شهروندی جشنواره شهر با هزار هنرجو

کلاس‌های آموزش فیلمسازی بخش محله پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با حضور بیش از ۱۰۰۰ هنرجو آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، کلاس‌های آموزش فیلمسازی بخش محله (شهروندی) جشنواره شهر، از روز ۲۲ فروردین ماه و همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگسرای تهران آغاز شد.

این کلاس‌ها تا یک ماه ادامه خواهد داشت و در پایان دوره آموزشی، هنرجویان با امکاناتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، ۱۱۰ فیلم کوتاه ۱۳۷ ثانیه‌ای خواهند ساخت.

همچنین، هیات داورانی که اسامی آن‌ها در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد، پس از بررسی آثار، نهایتا به پنج اثر برگزیده تندیس جشنواره فیلم شهر، دیپلم افتخار و یک دوربین فیلمبرداری HD خانگی اهدا می‌کنند.

 این کلاس‌های آموزشی در فرهنگسرای تهران و با حضور بیش از ۱۰۰۰ هنرجو برگزار می‌شود.

 فرهنگسرای اندیشه با ثبت نام ۱۵۰ هنرجو، بیشترین هنرجوی متقاضی را در این دوره‌ها را دارد و پس از آن نیز فرهنگسرای سرو بیشترین تعداد هنرجو را جذب دوره‌های آموزش فیلمسازی کرده است.

این کلاس‌های آموزشی شامل کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تصویربرداری است که روزهای زوج در فرهنگسرا‌ها برگزار می‌شود.

 همچنین کار ارزیابی و انتخاب آثار متقاضی در بخش‌های فیلم‌های کوتاه، ویدیویی، مستند و سینمایی و مسابقه فیلمنامه نویسی از اواسط اسفندماه سال گذشته آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده اوایل اردیبهشت ماه، هیات‌های مختلف به جمع بندی خواهند رسید.

چهار هیات پنج نفره و یک هیات سه نفره به صورت جداگانه در حال بررسی هزار و ۱۶۴ اثر مشتمل بر: ۲۵۱ عنوان (طرح و ایده فیلمنامه)، ۴۱۳ عنوان در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی، ۱۱۵ عنوان در بخش فیلم‌های ویدیویی، ۲۸۲ عنوان در بخش مستند نیمه بلند و بلند و بررسی فیلم‌های سینمایی اکران شده از سال ۹۰ و همچنین بررسی فیلم‌های اکران نشده بدون احتساب آثار بخش‌های اقلام تبلیغی و بین الملل ثبت شده در دبیرخانه هستند.

کلیه آثار با موضوعاتی همچون: اشاعهٔ فرهنگ مهربانی، تقویت روحیهٔ صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی- ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقاء فرهنگ نظم و قانون‌گرایی، توجه شهروندان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب‌های آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت تولید شده‌اند شرکت دارند و آثار بر پایه محورهای اعلام شده در فراخوان انتخاب خواهند شد.

 پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۶۹۶۶۴