خبرگزاری کار ایران

انسیه شاه حسینی:

جشنواره بین المللی فیلم فجرباید نقشه راه سینمای ایران باشد

کد خبر : ۲۶۵۳۹

جشنواره فجر، تریبونی است برای کسانی که حرفی برای گفتن دارند. ناگفته نماند که جشنواره فیلم فجرچراغ سینمای کشوراست و همیشه باید روشن نگه داشته شود و نقشه راه سال سینمای ایران است.

 ایلنا،شنواره بین المللی فیلم فجر مهم ترین رویداد سینمایی كشور است كه همه می كوشند كمك كنند تا خوب و تاثیرگذار برگزار شود.

 به گزارش ایلنا انسیه شاه حسینی كارگردان سینما در آستانه برگزاری سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفتگویی با روابط عمومی این رویداد مهم سینمایی سال با بیان این مطلب افزود:آنچه مسلم است جشنواره فیلم فجر همیشه حضور درخشانی داشته است به این دلیل که معتبرترین جشنواره کشور به حساب می آید ضمن اینکه جشنواره بهترین سکوی پرتابی است برای فیلمسازان به خصوص فیلمسازان جوان و آنهایی که حرفی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: جشنواره فجر، تریبونی است برای کسانی که حرفی برای گفتن دارند. ناگفته نماند که جشنواره فیلم فجرچراغ سینمای کشوراست و همیشه باید روشن نگه داشته شود و نقشه راه سال سینمای ایران است.

این كارگردان سینما با تاكید بر لزوم همگرایی و همدلی اهالی سینما در برگزاری باشكوه جشنواره فیلم فجر عنوان كرد: این جشنواره، در واقع یک نوع جشن است و در این جشن حتی آنهایی که باهم اختلاف کوچکی دارند سعی می کنند حضور داشته باشند. بنابراین برگزاری آن در این جهت تاثیر بسیار مثبتی دارد.

به گفته وی از همان دوره اول جشنوارتا به امروزهمیشه هدف و تعریف جشنواره فیلم فجر جهت دهی به محصولات سال های آینده بوده است.

شاه حسینی با بیان اینكه باید برای جشنواره فیلم فجر فیلم هایی ساخته شود که بیشتر دیده شود تا ادامه دهنده مسیر سینمای بعدی باشد خاطر نشان ساخت: اگر با این هدف به جشنواره نگاه کنیم طبعا، فیلم هایی که در راستای ارزش های انقلاب حرفی برای گفتن دارند و دغدغه و نیاز جامعه هستند بهتر دیده می شوند. لذا باید زاویه دیدمان را هم باید وسیع کنیم و با یک پنجره بسته و نگاه سلیقه شخصی فیلم ها را ارزش گذاری نکنیم. اگر اندیشه بلندی داشته باشیم و با یک جهان بینی و دید دلسوزانه تر نسبت به این سرزمین نگاه کنیم و با این هدف فیلم ها را انتخاب کنیم که در خورشان انقلاب باشد بهتر است ضمن اینکه گاهی دیده شده مردم فهیم ایران بیشتر از ما دغدغه داشتند و دلسوز بوده اند.

وی ضمن استقبال از برپایی بازار بین المللی فیلم فجر گفت: خوشبختانه بازار فیلم همیشه در این جشنواره خوب عمل کرده و به خاطر خروجی بازار فیلم است که فیلم ها در جشنواره حضور پیدا می کنند. ضمن اینکه بازار فیلم تاثیر بسیارمثبتی داشته چون بسیاری از فیلم ها در همین بازار فیلم است که چه برای خرید و چه حضور در جشنواره های خارجی انتخاب می شوند و در همین بازار فیلم است که نمایندگانی از سایر کشورها به ایران می آیند و در این جشنواره حضور پیدا می کنند؛ بنابراین بازار فیلم فرصت مناسبی است برای انتخاب فیلم ها برای حضور و شرکت در جشنواره های بعدی.

این فیلمساز بر این عقیده است بخش بین الملل جشنواره باید فیلم هایی را نشان دهدکه درخور بین الملل و جهان باشد. متاسفانه در سال گذشته به دلیل مشغله کاری در بخش بین الملل حضور زیادی نداشتم اما اگر این فیلم ها در راستا و اهداف ارزشی سینمای ما همانطور که عده ای انتظار دارند باشد خوب است چون به نوعی فیلم های دیگر را کامل می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز