خبرگزاری کار ایران

گالری خانه موزه زنده یاد منصوره حسینی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۴

«نگاهی دیگر»، نمایشگاه سه نسل زنان نقاش ایران با استقبال بسیار جالب توجه از سوی اقشار مختلف مردم، این روزها در گالری پردیس ملت در حال برگزاری‌ست.

ایلنا: «نگاهی دیگر» را فرناز محمدی نمایشگاه گردانی کرده است که در آن 47 زن نقاش از سه نسل با یکصد اثر حضور دارند؛ رویدادی کم نظیر به جهت فراگیری دوره های مختلف نقاشی زنان هنرمند ایران که به گفته علیرضا سمیع آذر، مدیر اسبق موزه هنرهای معاصر تهران (و سخنران افتتاحیه این اتفاق هنری)، نوعی قدرت نمایی عینی و واقعی از غنای فرهنگی ایران در منطقه خاورمیانه و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی... محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، «نگاهی دیگر» از نوزدهم آبان آغاز به کار کرده است که در میان انبوه استقبال کنندگان، جمعی از مدیران شهری تهران، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، دکتر محمد هادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران و سید هادی منبتی مدیر عامل موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز از این نمایشگاه در خور توجه دیدن نمودند.

مسجد جامعی درباره این نمایشگاه گفت:«به گمانم«نگاهی دیگر» توانسته طرحی را دراندازد و جامعیت و کثرت جامعه زنان نقاش ایران را به رخ بکشد، البته ناگفته هم پیداست به جهت محدودیت فضای نمایشگاهی این نمایشگاه بخشی از نقاشان توانمند و کارمند زن ایرانی ست اما برای نقطه شروع یک حرکت دامنه دارمطالعاتی قابل تقدیر و مهم است.»

مسجد جامعی، تثبیت مدیریت در گالری پردیس ملت را یکی از مهم ترین ملاک های شکل گیری چنین رویدادهایی دانست و خاطر نشان کرد:«همچنان که در ادبیات به زبان فروغ، زبان پروین و زبان سیمین شهرت یافته است باید دید در زمینه نقاشان زن می توان به مکاتب خاص زنانه رسید؟ این مهم را می‌توان از دل چنین نمایشگاه های پژوهشی جستجو کرد.»

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه «نگاهی دیگر» به یاد زنده یاد منصوره حسینی برپا شده است گفت: تلاش خواهیم کرد گالری خانه موزه این بانوی گرانقدر و پیشگام نقاشی ایران تاسیس شود به خصوص اینکه ایشان در همین مکان، سالها گالری گردی کرده اند و گنجینه ای ارزشمند از آثارشان و نیز آثار دیگر نقاشان در این مکان وجود دارد. امیدوارم تلاش هایمان برای این مهم نتیجه دهد و نویدی از رهگذر«نگاهی دیگر» باشد.»

محمد هادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران نیز در سخنان کوتاهی درباره این نمایشگاه گفت:«نگاهی دیگر»را از دو منظر بسیار ذیقیمت می بینم، فراهم آمدن فرصت واکاوی نگاه نقاشانه زن و دغدغه های آنها و نیز فرآیند تحولات هنری و اندیشگی سه نسل زنان هنرمند.» این دو پارامتر برای اهل تحقیق بسیار راهگشاست»

ایازی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تامل برای چگونگی گسترش نقش بانوان در اجتماع گفت:«همین نمایشگاه ثابت می‌کند زنان نقاش ایرانی در خاورمیانه یگانه اند و مسئولین و مردم باید به این باور عینی برسند که مشارکت جدی تر زنان توانمند ایرانی در امور اجتماعی می‌تواند دستیابی به توسعه متوازن را عملی کند.»

سید هادی منبتی مدیر عامل موسسه تصویر شهر شهرداری تهران که در خلق رویداد «نگاهی دیگر» حمایت کننده اصلی بوده است درباره این رویداد گفت: مدیریت شهری تهران مفتخر است که آثار سه نسل هنرمند را کنار هم به ضیافت چشم های مشتاق آورده است. برپایی این رویداد، حاشیه ای در متن فعالیت های شهری نیست بلکه جوهر و اساس این مدیریت است. ما بر این باوریم که شهرهای مدرن بدون هنر از نظر روحی خواهند مرد.

منبتی با تجلیل از مقام زنده یاد منصوره حسینی، این نمایشگاه را قدمی کوچک در جهت گرامی داشت نام بلند آوازه او خواند و ابراز امیدواری نمود هنرمندان در زنده بودنشان قدر و منزلت ببینند.

در «نگاهی دیگر» که تا اول دی ماه دایر است (به ترتیب حروف الفبا) آثار این هنرمندان به روی دیوار گالری پردیس ملت رفته است: فرح ابوالقاسم،شیرین اتحادیه، سمیرااسکندرفر، فرح اصولی، پروانه اعتمادی، ثمیلا امیر ابراهیمی، نازگل انصاری نیا،معصومه بختیاری، لادن بروجردی، گیلدا بریمانی، شاهپری بهزادی، مهناز پسیخانی، شیده تامی، نیکو ترخانی، سارا جعفری، شهلا حبیبی، منصوره حسینی، شهلا حسینی، ایران درودی، لیلی رشیدی،آزاده رزاق دوست، شهناز زهتاب، شراره زندیان، رزیتا شرف جهان،آریا شکوهی اقبال، مریم شیرینلو، منیژه صحی، بهجت صدر، طاهره صمدی طاری، عذرا عقیقی بخشایشی، سمیرا علیخانزاده، رعنا فرنود، گلناز فتحی، فلور فیض بخش، نیلوفر قادری نژاد، ماتیسا کازرونی، میترا کاویان، مهسا کریمی زاده، پری یوش گنجی، فریده لاشایی، معصومه مظفری، شهره مهران، سحر مسلمیان، رکسانا منوچهری،گیزلا وارگا سینایی، بیتا وکیلی، الهام یزدانیان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز