خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزیر علوم:

ایران در حوزه نانو رتبه ۸ دنیا رادارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۶۲

ایران در سال ۲۰۱۱ در زمینه فناوری نانو رتبه ۸ را در دنیا کسب کرده، که این نشان دهنده پیشتازی ایران در علوم نانو است.

ایلنا: معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه علمی هشتم ایران درحوزه نانو فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی‌نژاد نوری درنشست خبری که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، آخرین آمار رتبه‌های تولید علم ایران در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد و گفت: براساس آخرین اطلاعات آمار تولید علم در سال ۲۰۱۲ در پایگاه استنادی اسکوپوس، ایران با ۳۰هزار و ۷۱۴ مقاله که ۵۶/ ۱درصد تولید علم دنیا است توانست رتبه ۱۶ در جهان و رتبه اول رادر منطقه کسب کند.

وی تصریح کرد: در پایگاه استنادی ISI ایران با ۲۱ هزار و ۵۰۶ مقاله که ۰۹/ ۱درصد تولید علم دنیا است، رتبه ۱۹ جهان و دوم منطقه را کسب کرد.

مهدی‌نژاد نوری با اشاره به اینکه ۸ هزار و مقاله ۳۰ مقاله نیز در کنفرانس و ملی وبین المللی ثبت شده است، افزود: آمار تولید علم ایران نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایش یافته و رتبه‌مان نیز در‌‌ همان جایگاه ۲۰۱۱ حفظ شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز به رتبه‌های علمی ایران در رشته‌های مختلف در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: ایران در سال ۲۰۱۱ در زمینه فناوری نانو رتبه ۸ را در دنیا کسب کرده است که این نشان دهنده پیشتازی ایران در علوم نانو است.

وی با اشاره به اینکه در انرژی‌های نو رتبه ۱۲ جهانی را از نظر تولید علم کسب کردیم، افزود: همچنین در زمینه فناوری اطلاعات رتبه ۱۳، آب رتبه ۱۴، میکروالکترونیک رتبه ۲۰، زیست فناوری رتبه ۳۲، سلول‌های بنیادین رتبه ۱۸ را در جهان به دست آوردیم.

مهدی‌نژاد نوری با تشریح آخرین آمار شاخص‌های علمی کشور گفت: انجمن‌های علمی کشور که در سال ۸۴، ۱۵۹ بود در سال ۹۱ به ۲۸۰ انجمن ارتقا پیدا کرده است و تعداد قطب‌های علمی کشور نیز از ۸۴ تا در سال ۸۴ به ۱۴۲ درحال حاضررسیده است.

وی تصریح کرد: موسسات پژوهشی دارای مجوز اعم از بخش دولتی و خصوصی از ۳۳۶ در سال ۸۴ اکنون به ۶۴۰ رسیده است و تعداد نشریات علمی پژوهشی که در سال ۸۴، ۱۸۱ بود به ۶۸۲ ارتقا پیداکرده است.

به گفته محمدنژاد نوری تعداد نشریات علمی ترویجی از ۵۵ در سال ۸۴ به ۱۰۴ ارتقایافته است وهمچنین تعداد پارک‌های علم و فناوری که در سال ۸۴، ۱۴ بود اکنون به ۳۱ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای فناور مستقر درمراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از ۶۷۶ در سال ۸۴ به ۲۷۰۰ رسیده است، افزود: همچنین تعداد اختراعات ثبت شده درایران که در سال ۸۴، ۳۰۳۴ بود به ۱۱۲۶ ارتقا پیداکرده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم پیش بینی کرد که با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش تعداد دانشجویان آمار تولیدات علمی بیش ازاین گسترش پیدا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز