خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

اختصاص22 میلیارد تومان برای تملک اراضی روستای گاوازنگ زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۳۲

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اختصاص 22 میلیارد تومان برای تملک اراضی روستای گاوازنگ خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 11 میلیارد تومان تملک صورت گرفته است.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:‌ شهرک تجاری مسکونی باغ ایرانی در کنار روستای گاوازنگ زنجان طراحی شده که به زودی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان مسعود بیات، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ظهر امروز (19 آذر) در جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان اظهار داشت: تا کنون 40 درصد از زمین های روستای گاوازنگ تملک شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از زمین های مسکونی و کشاورزی این روستا با زمین های اختصاص یافته برای شهرک باغ ایرانی تعویض می شود، افزود: شهرک تجاری مسکونی باغ ایرانی در کنار این روستا طراحی شده که به زودی اجرا می شود.

این مقام مسئول با تشریح طرح تفضیلی منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ، بیان داشت: تامین معابر منتهی به مجموعه، احداث بلوار و تقاطع ها و میادین، احداث دو مورد پارک، کافی شاپ و رستوران و هتل 4 ستاره از جمله مواردی است که در چشم انداز این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح تله کابین در مجموعه گاوازنگ اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که برای سرمایه گذار این طرح ایجاد شد هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

بیات با اشاره به اینکه مشکل اصلی مجموعه گاوازنگ بحث عدم وجود زیرساخت های لازم است، بیان داشت: در مرحله اول باید تامین کلیه زیرساخت های از جمله گاز و آب شرب منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به ایجاد مسیرهای سلامت در این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه با گذشت زمان حضور مردم در منطقه گاوازنگ افزایش می یابد به منظور حفظ بافت و پوشش گیاهی در این منطقه مسیرهای سلامت که عمدتا برای پیاده روی و دوچرخه سواری است در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز