خبرگزاری کار ایران

رییس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

احزاب بسترساز همدلی دولت و ملت هستند

رییس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد:فعالیت سیاسی باید در قالب احزاب صورت گیرد چرا که در قانون اساسی احزاب بسترساز همدلی دولت و ملت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خون چمن دبیر کل جوانان ایران اسلامی و رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نشست مشترک احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور گفت: پیشنهاد من این است که برای این جلسات یک دستور کار تعریف شود.

وی افزود: ضمن تشکر از موفقیت‌های تیم هسته‌ای امیدواریم که در حوزه سیاست داخلی به ویژه در وزارت کشور نیز ظریف گونه عمل شود.

رییس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به پایگاه رای رییس جمهور ابراز کرد: فعالیت سیاسی باید در قالب احزاب صورت گیرد چرا که در قانون اساسی احزاب بسترساز همدلی دولت و ملت هستند.

در ادامه مروتی دبیر کل انجمن فارغ‌التحصیلان ژاپن گفت: آقای روحانی از ابتدا قول حل مساله هسته‌ای را داد که خوشبختانه این مساله در حال حل و فصل است. وعده دیگر رییس جمهور در خصوص مسایل سیاسی است و قرار بود گشایشی در مورد فعالیت‌های سیاسی و بویژه محصورین  صورت گیرد و مشکلات آنها حل شود چراکه طبق اصل 37 قانون اساسی نمی‌توان کسی را مجبور به سکونت در جایی کرد و فردی که بازداشت شده باید برای او بلافاصله ظرف 24 ساعت پرونده تشکیل شود.  ما باید باب انتخابات را در کشور باز بگذاریم.

در ادامه این نشست نیز راکعی خاطرنشان کرد: ما باید از حقوق قانونی همه احزاب شناسنامه دار حمایت کنیم .

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای عملی برای کاهش هزینه فعالیت های سیاسی پیدا کنیم گفت: نباید این گونه باشد که تنها یک حزب کشور را اداره کند و مابقی احزاب تعطیل شوند .

راکعی خواستار کمک به تسریع سیر قانونی احیای مجدد خانه احزاب شد و گفت: برگزاری انتخاباتی سالم با حمایت از حقوق قانونی کاندیداها و رسیدگی جدی به شکایات کسانی که بی جهت رد صلاحیت می شوند از مطالبات جدی ما از وزارت کشور است.

کد خبر : ۲۶۴۰۲۰