خبرگزاری کار ایران

اعظم طالقانی در نشست هم‌اندیشی احزاب:

نقد احزاب به حفظ نظام کمک می‌کند/رابطه احزاب و نهادهای امنیتی نزدیک‌تر شود

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی تاکید کرد:نقد از سوی احزاب نه تنها باعث تضعیف نظام نمی‌شود بلکه به حفظ آن کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اعظم طالقانی در نشست مشترک احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خوشحالم که معاونت جدید سیاسی وزارت کشور این جلسات را ترتیب داده است.  یکی از سوالهای اصلی ما این است که آیا وزارت کشور می‌تواند صلاحیت و یا عدم صلاحیت افراد را که به دیگر دستگاهها نیز مربوط است با انصاف مورد رسیدگی قرار دهد؟  بنده و امثال بنده در نظام جمهوری اسلامی جز نقد چه کاری کرده‌ایم که امروز نباید حتی برای دبیرکلی حزب خودمان هم صلاحیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه احزاب حق نقد کردن دارند، ابراز کرد: دلیلی جز نقد برای تشکیل احزاب وجود ندارد. اما برخی تا نقدی صورت می گیرد می گویند نظام تضعیف شد. من به این تجربه رسیده‌ام که نقد از سوی احزاب نه تنها باعث تضعیف نظام نمی‌شود بلکه به حفظ آن کمک می‌کند.

طالقانی با بیان اینکه ما یکی از اصلی‌ترین قدرت‌های منطقه و خاورمیانه هستیم،‌ افزود: ما توانستیم کشور خود را حفظ کنیم و مشکلات همسایگان خود را نداریم. از نمایندگان احزاب و مسوولان کشور می‌خواهم که تاریخ واقعی را برای نسل جوان به خصوص جوانانی که در پست‌هایی همچون در دستگاه‌های امنیتی فعال می‌شوند تصریح کنند تا نسل جوان اعتماد خود را به حاکمیت از دست ندهد.

وی گفت: پیشنهاد دارم تا رابطه احزاب با نهادهای امنیتی نزدیک‌تر شود به گونه‌ای که به شکل منظم با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینیم تا بتوانیم مشکلات را یکجا حل و فصل کنیم.

 

کد خبر : ۲۶۴۰۱۴