خبرگزاری کار ایران

هیات‌رئیسه فردا تصمیم‌گیری می‌کند

کفاشیان: هیچ تضمینی به کی‌روش نمی‌دهیم/بگوید نمی‌خواهم بمانم و برود

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۹۸۷

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که کی‌روش قبل از جام ملت‌ها زمزمه رفتن کرده بود و نباید برای جدایی از تیم ملی بهانه‌جویی کند.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان افزود: قبل از بازی های جام ملت‌های آسیا کی روش زمزمه رفتن کرده بود اما در آن مقطع با او صحبت کردم و ماندگار شد و بعد از جام ملت‌ها در جلسه هیات رئیسه مصوب شد کارش را در تیم ملی ادامه دهد و برنامه‌های تا جام جهانی را از او خواستیم و او برنامه‌های خود را ارائه داد و قرار شد تا جام‌جهانی 2018 روسیه سرمربی تیم ملی بماند.

وی گفت: بعد از مدتی او مطرح کرد کار کردن برای من مشکل است و نمی‌خواهم بمانم و درضمن درخواست پول حضور 6 ماهه‌اش را کرده بود اما ما به او گفتیم تا جام‌جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به زور هم نمی‌توانیم کسی را نگه داریم، بنابراین با کی‌روش صحبت کردیم این دو بازی دوستانه اخیر را برگزار کند و قرار شد فردا در جلسه هیات رئیسه تصمیم‌نهایی در این خصوص گرفته شود.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت : اگر هیات‌رئیسه بازهم خواستار ادامه همکاری با وی باشد اما کی‌روش نخواهد کار را ادامه دهد، باید شرایط فسخ قرارداد را به وی ابلاغ کنیم و اگر وی تمایل به ماندن داشت می‌تواند بماند و اگر خواهان ادامه همکاری نباشد براساس مصوبات هیات‌رئیسه قرارداد  فسخ می‌شود.

کفاشیان درباره اینکه چقدر حضور اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال در تصمیم کی‌روش تاثیر گذار بوده؟ گفت: زمانی که کی‌روش درخواست جدایی کرد هنوز اسدی به فدراسیون نیامده بود و زمان دبیرکلی نبی در فدراسیون بود.  پس از آمدن اسدی، کی‌روش جلسه‌ای با وی داشت و حتی پس از این جلسه به او گفتم که نظری که اسدی داده، شخصی است و طبق قرارداد تمام مسئولیت شما با من است؛ اما کی‌روش دنبال بهانه بود که برود و این مسائل را مطرح کرد، او باید مقداری انتقادپذیری خود را بالا ببرد مانند من که این همه انتقاد می‌شود. در تیم ملی باخت و برد وجود دارد و ما هم از او حمایت می‌کنیم اما  فکر می‌کنم او از تیم ملی دل کنده و ما هم نمی‌توانیم به زور او را در تیم ملی نگه داریم.

کفاشیان درباره اینکه کی روش گفته بود فدراسیون فوتبال باید شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم کند و در این خصوص تضمین بدهد؛ تاکید کرد: هدف ما صعود به جام جهانی است و ما به او گفتیم شاید بازهم مشکلات زمین و پول داشته باشیم و تضمین نمی دهیم که همه چیز بر وفق مراد باشد و از گذشته بهتر باشد ما تلاشمان را می کنیم و شاید از گذشته شرایط بهتر باشد.

وی اضافه کرد: در 4 سال گذشته کی‌روش ضعف‌هایی هم داشته اما ما هم او را حمایت کردیم و بخشی از موفقیت‌های وی مدیون حمایت‌های فدراسیون فوتبال است؛ و بخش دیگری از موفقیت‌های او مدیون اعضای تیم ملی و بازیکنان است او نباید به خاطر اینکه بهانه‌ای برای رفتن پیدا کند؛ دیگران را پیش بکشد، بگوید نمی‌خواهم بمانم و برود.

رئیس فدراسیون فوتبال در باره  اینکه کی‌روش گفته فدراسیون از وی حمایت نمی‌کند گفت: پس کی از او حمایت کرده؟ بالاخره یک نفر از او حمایت کرده! او اگر هم بخواهد برود بیاید مردانه دست بدهد و با رفاقت از هم جدا شویم، در این چهار سال وی بارها اعلام کرده که ما مثل یک کشتی هستیم که همه در آن تلاش می کنند ؛ نباید با برخی صحبتها فضایی را ایجاد کنیم که با یکدیگر دچار کدورت شویم.

کفاشیان همچنین درباره اینکه گفته می شود وی برای ماندن در فدراسیون افراد مختلف را قربانی حضور خود می کند؛ گفت: دلیل نمی شود که من برای ماندن بقیه افراد را جابجا کنم؛ نبی کار خود را به خوبی انجام می داد اما اسدی بهتر ازاو کار می کند و با من هماهنگ است؛ این موضوع درخصوص آقای اسلامی و خانم عرب عامری نیز صدق می کند و آنها وظایف خود را به خوبی انجام می دهند ضمن اینکه من یکسال دیگر در فدراسیون هستم و پس از آن مجمع باید برای رئیس بعدی تصمیم گیری کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در باره اینکه گفته می شود کی روش برای ماندن چراغ سبز نشان داده ، گفت: چراغ سبزی از کی‌روش ندیدم و وی اعتقاد بر رفتن دارد مگر اینکه نظرش عوض شود و باید طبق نظر هیئت رئیسه و بندهای قرارداد بنشیم و برای آینده تصمیم گیری کنیم.  هفته آینده قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی 2018  است و ما وقتی نداریم برای انتخاب سرمربی اگر قبل از جام ملت‌ها کی‌روش تمدید نمی‌کرد ، دست ما در پوست گردو نبود و به راحتی کار را ادامه می‌دادیم.

وی درباره مربی بعدی تیم ملی و اینکه آیا این شخص مربی داخلی است یا خیر،‌گفت: مربی داخلی باید نظر کمیته فنی فدراسیون و هیئت رئیسه را جلب کرده باشد و بر اساس ارزیابی آنها با مربی جدید قرارداد می بندیم؛ ضمن اینکه سرمربی بعدی باید همسطح کی روش باشد و حداقل از او کمتر نباشد؛ یکی از سخت ترین کارها انتخاب سرمربی تیم ملی است و ما خوشحال بودیم دیگر از این کار راحت شدیم اما متاسفانه در بدترین شرایط کی‌روش تصمیم گرفت از تیم ملی جدا شود.

کفاشیان درباره مشکل مالیاتی کی روش گفت: دنبال حل مشکلات مالیاتی هستیم و دوست داریم  اگر قرار بر جدایی بود به گرمی دست یکدیگر را بفشاریم، البته مالیات کی روش خیلی بیشتر از آن چیزی بود که ما فکر می‌کردیم و در این اوضاع بی پولی فدراسیون داریم تلاش می‌کنیم آن را مقداری کم کنیم.

کفاشیان درباره عملکرد نامطلوب برخی مربیان داخلی در لیگ‌برتر که از آنها به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نام برده می‌شود، و احتمال بازخورد منفی این کار در بین فوتبالدوستان؛ گفت: به تمامی مربیان داخلی احترام می‌گذارم. آنها مربیان خوبی هستند و نمی‌توان با یک برد یا باخت عملکرد آنها را زیر سوال برد اما تاکنون در این‌باره که با گزینه‌های داخلی مذاکره کنیم یا خارجی فکر نکردم چون ممکن است با کی‌روش به توافق برسیم و کار را به همین منوال ادامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز