خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان خبر داد:

تحقق 54 درصدی فعالیت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۹۴۵

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان از تحقق 54 درصدی فعالیت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش‌های باغی و منابع طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کاظم صفارحمیدی امروز در جریان بازدید از خزانه‌های برنج رشت با اشاره به اینکه بالغ بر 8 هزار و 200 هکتار از محصولات باغی زیرپوشش صندوق بیمه در گیلان است، اظهار کرد: 237 هکتار از منابع طبیعی گیلان نیز زیرپوشش بیمه کشاورزی است.

به گفته وی، صندوق بیمه در جبران خسارت‌های بخش کشاورزی سهم بسیاری را به عهده دارد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرکت‌های کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی و شعبه‌های بانک کشاورزی آماده بیمه کردن اراضی شالیکاری این استان هستند، تصریح کرد: تاکنون 24 هزار نفر از شالیکاران نسبت به بیمه مزارع برنج اقدام کردند.

وی از تحقق 54 درصدی فعالیت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش‌های باغی و منابع طبیعی در استان خبر داد.

صفار حمیدی بیان کرد: مرکبات در مقابل سرما، سیل، تگرگ، طوفان، زلزله، نوسان دمایی و یخبندان بیمه می‌شوند ضمن اینکه چای دیم و آبی زیرپوشش بیمه است.

وی به بیمه خزانه برنج تا 15 فروردین ماه جاری اشاره و اظهار کرد: شالیکارانی که تاکنون خزانه برنج خود را بیمه نکردند می توانند محصول برنج  خود را تا 20 فروردین ماه جاری بیمه کنند .

این مسئول با اشاره به بیمه چای در مقابل خشکسالی، باران‌های سیل‌آسا، فرسایش و رانش خاک، سرما، تگرگ، سیل و زلزله، خاطرنشان کرد: انار شیرین، زردآلو، زیتون آبی، فندق آبی و دیم، کیوی و گردو از جمله محصولاتی باغی زیر پوشش بیمه کشاورزی است.

صفارحمیدی با اشاره به  بیمه تنه درختان زیتون آبی در مقابل سرما، تگرگ، برف سنگین، سیل و زلزله نیز اذعان کرد: کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی در مرحله نخست از باغ خسارت دیده بازدید کرده و چگونگی خسارت وارد شده به باغ را تخمین خسارت می‌کنند.

وی یادآور شد: کارشناسان 20 روز قبل از برداشت محصول به منظور تعیین میزان یا درصد خسارت نهایی از زمین کشاورزی یا باغ بازدید می‌کنند.

به گفته این مسئول، بیمه‌گذار در صورت بروز خسارت ناشی از خطرهای زیر پوشش باید موضوع را در مدت هفت روز پس از وقوع خسارت و قبل از محو آن به شعبه بانک کشاورزی یا شرکت‌های خدمات بیمه‌ای اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز