خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

تداوم ارتباط وزارت نفت با شرکتهای خارجی در دوران تحریم/عطش پروژه‌ها برای جذب سرمایه

معاون وزیر نفت گفت: وزارت نفت همیشه با شرکتهای خارجی در حال مذاکره بوده است و این گونه نیست که ارتباط با آنها به دلیل تحریمها قطع شده باشد.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی با اشاره به بیانیه مشترک ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ در ١٣ فروردین ماه امسال با بیان این که شرکتهای خارجی به دنبال فرصت برای حضور در بازار ایران هستند، گفت: طبیعی است شرکتهای خارجی با به دست آوردن فرصت، علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران خواهند بود.

وی با بیان این که شرایط سرمایه گذاری در ایران قابل مقایسه با دیگر کشورهای منطقه نیست، اظهار کرد: بدون شک شرکتهای خارجی با برداشتن تحریم و موانع حقوقی در پروژه های صنعت نفت ایران حضور می یابند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت درباره این که بسیاری معتقدند فضا و شرایط اقتصادی ایران آمادگی برداشته شدن تحریمها را ندارد، اظهار کرد: این گونه نیست؛ ما نیازهای فراوانی برای سرمایه گذاری داریم که در این سالها نسبت به آن غفلت شده است؛ بنابراین پروژه های صنعتی ایران عطش زیادی برای جذب سرمایه و سرمایه گذار دارد.

وی افزود: منتهی باید به این نکته توجه کرد یک موتور پس از روشن شدن زمان می برد تا داغ شود؛ به یقین جذب سرمایه زمانبر است.

معظمی با تاکید بر این که جذب سرمایه گذار و هزینه درست و منطقی، کارسختی است، تصریح کرد: من خوشبینم با لغو تحریمها و قرار گرفتن سرمایه گذاری کشورهای خارجی در مسیر منطقی و برداشتن شدن برخی از محدودیتهای داخلی، علاقه مندان زیادی متمایل به سرمایه گذاری در ایران باشند.

سال ٩٣ با سختی اما به خوبی گذشت

معاون وزیر نفت در ادامه با یادآوری این که صنعت نفت پارسال با مشکل شدید تامین مالی در طرحها و پروژه ها روبرو بود، گفت: این سختی ناشی از کاهش شدید قیمت نفت خام، اعمال تحریمهای سخت و ظالمانه و تامین مبالغ یارانه ها بود.

وی با بیان این که با وجود همه سختیهای پارسال وزارت نفت توانست به تعهد خود به مردم، دولت و مجلس به خوبی عمل کند، گفت: همه تلاش مجموعه صنعت نفت این است در سال نو با همکاری کارکنان صنعت نفت، دولت و مجلس قدمهای بزرگتری در صنعت نفت برداشته شود.

کد خبر : ۲۶۳۹۴۰