خبرگزاری کار ایران

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا؛

جدال صدرنشینان ایران برای ماندن در کورس صعود/ نفت و تراکتور از عرب ها امتیاز می خواهند

دور برگشت رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا آغاز می‌شود و تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی تبریز برای ماندن در کورس صعود مقابل حریفان عربستانی صف آرایی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نفت تهران و تراکتورساز تبریز، تیم‌های اول و دوم لیگ ایران، دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا را با رقابت با حریفانی از عربستان آغاز می‌کنند، آنهم برای بهبود موقعیت خود در جدول و اینکه شانس صعودشان را افرایش دهند.

تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی که در رده‌های سوم گروه خود قرار دارند، فردا تنها باید برابر حریفان عربستانی خود پیروز شوند تا شانس‌ خود را برای رسیدن به مرحله دوم این جام افزایش دهند.

پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان باعث شد تیم نفت تهران با حفظ صدرنشینی در لیگ برتر ایران به عربستان سفر کند تا برابر الشباب صف آرایی نماید. تیم نفت که در دو بازی نخست خود در این جام یک امتیاز گرفت، در ۴ دقیقه پایانی دیدار با الشباب که در آخرین روزهای سال ۹۳ برگزار شد، شکست یک بر صفر  را با برتری ۲ بر یک عوض کرد تا به صعود از این گروه امیدوارتر شود.

برای شاگردان منصوریان کسب یک امتیاز هم مقابل ضعیف ترین تیم عربستانی می تواند نتیجه قابل قبولی تلقی شود و موقعیت این تیم را بهتر کند هرچند نتیجه دیدار پاختاکور ازبکستان و العین هم می تواند در تعیین جایگاه تیم نفت در پایان هفته چهارم تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر تراکتورسازی که آخرین دیدار سال 94 را برابر الاهلی در عربستان با شکست پشت سر گذاشت برای اینکه شانس صعود به مرحله بعدی را به راحتی از دست ندهد، نباید در خانه امتیازی به حریف قدرتمند خود بدهد.

تراکتورسازی در صورت جبران باخت برابر الاهلی در تبریز و گرفتن ۳ امتیاز حساس این بازی، می‌توانند برای صعود به دو بازی آینده امیدوار باشد اما از دست دادن حتی یک امتیاز، کار این تیم را در دو بازی آینده سخت‌تر می‌کند. این تیم که ۳ امتیاز بازی رفت را با اشتباه دروازه‌بان خود به حریف واگذار کرد، نباید در این بازی مشکلات دیدار رفت را تکرار کند تا روزهای بهتری را برای خود در آسیا رقم بزند.

برنامه کامل دیدارهای هفته چهارم و هفته نخست از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه - ۱۸ فروردین‌ماه

گروه B:

العین امارات - پاختاکور ازبکستان

الشباب عربستان - نفت ایران(ساعت 22:05)

گروه D:

تراکتورسازی ایران- الاهلی عربستان(ساعت 16)

نسف‌ قارشی ازبکستان - الاهلی امارات

گروه F:

سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی - گوانگژو چین

بوریرام یونایتد تایلند - گامبا اوزاکا ژاپن

گروه H:

وسترن سیدنی واندررز استرالیا - اف‌سی سئول کره‌جنوبی

کاشیما آنتلرز ژاپن - گوانگژو اورگرانده چین

کد خبر : ۲۶۳۹۲۸