خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد:

قیمت میوه های تازه ۶۱.۵ گران شدند

این بانک متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۵ گروه نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند و قیمت شش گروه دیگر افزایش یافت.

 بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۵ گروه نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند و قیمت شش گروه دیگر افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، برهمین اساس در روزهای پایانی سال گذشته نرخ لبنیات، برنج، حبوب، چای و روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت اما قیمت تخم مرغ، میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر با افزایش مواجه شد.

** لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 0.7 درصد افزایش یافت و شانه ای 80 تا 105 هزار ریال فروش می رفت.

** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای تمام اقلام ثابت بود. در گروه حبوب قیمت لوبیا سفید معادل 0.3 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

** میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیمو شیرین عرضه نمی شد ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین 0.4 تا 17.2 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی ثابت بود. قیمت کدو سبز معادل 2.2 ، سیب زمینی 3.8 و لوبیا سبز 0.1 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 2.2 درصد تا 10.3 درصد افزایش داشت.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 0.2 درصد و گوشت مرغ 8.8 درصد افزایش یافت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل 0.2 و شکر 0.6 درصد افزایش داشت و قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

علاوه بر این نرخ لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل 10.9 ، برنج 6.6 ، حبوبات 5.2 ، میوه های تازه 61.5 ، گوشت مرغ 16.8 ، گوشت قرمز 7.3 ، قند و شکر 5.9 و چای 9 درصد افزایش قیمت داشته است.

در این بخش قیمت روغن نباتی 2 دهم درصد، سبزی های تازه 17.8 درصد و تخم مرغ نیز 3.8 درصد کاهش قیمت داشت.

کد خبر : ۲۶۳۸۳۶