خبرگزاری کار ایران

معاون درمان خبر داد:

بهره‌مندی بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خدمات اورژانس در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۸۲۵

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اورژانس بیمارستان‌های دولتی از ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ تا پایان ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار ارائه خدمت کردند که از این تعداد ۷۷. ۴ درصد از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند و ۲۲. ۴ درصد افراد نیز برای ادامه درمان بستری شده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی ضمن بیان این خبر افزود: در طرح ویژه نوروز، بیش از ۱۲۸ هزار عملیات اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده‌است. همچنین طی ۷۹ سورت پروازی اورژانس هوایی در ۱۷ پایگاه، ۱۴۸ بیمار و مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

بنا بر آمار ارائه شده‌ از سوی معاون درمان وزارت بهداشت در عملیات‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی بیش از ۲۲ هزار نفر پس از دریافت مراقبت‌های پزشکی اولیه توسط تکنسین‌های فوریتهای پزشکی به بیمارستان منتقل شده‌اند. همچنین طی فوریت‌های پزشکی دیگر ۳۸ هزار و ۱۷۷ نفر در محل درمان شده و ۶۲ هزار و ۶۴۳ نفر به بیمارستان اعزام شده‌اند.

وی افزود: در نوروز سال ۱۳۹۴؛ ۱۸هزار تکنسین اورژانس کشور در ۲ هزار و ۱۱۹ پایگاه اورژانس به خدمات‌رسانی پرداخته‌است. ۱۷ فروند بالگرد امداد هوایی، ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس، ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ شناور آمبولانس دریایی، راه‌اندازی ۲۲۶ ایستگاه سلامت و استقرار آمبولانس در کناره جاده‌ها از جمله امکاناتی بوده‌است که معاونت درمان وزارت بهداشت برای خدمت‌رسانی به هموطنان در روزهای نوروز به کار گرفته‌است.

معاون درمان در ادامه گفت: همچنین بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، تمام بخش‌های ارایه‌کننده خدمات حیاتی همچون بخش اورژانس، بخش‌های ویژه و دیالیز و دیگر بخش‌های ضروری ۱۰۰ درصد فعال بوده است. فعالیت دیگر بخش‌ها و واحدهای تشخیص درمانی بیمارستان‌ها نیز بر اساس نیاز ساکنان منطقه و مسافران نوروزی تنظیم و چیدمان مراکز ارایه‌دهنده خدمت با توجه به میزان مهمان‌پذیر بودن منطقه و حجم میهمانان نوروزی صورت گرفته بود. در این ایام کلینیک‌های ویژه در روزهای غیرتعطیل رسمی به طور نسبی فعال بوده‌اند.

به گفته آقاجانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی براساس این دستورالعمل، از ظرفیت درمانگاه‌های خصوصی و خیریه و مطب‌ها برای ارایه خدمات تخصصی سرپایی به شیوه مطلوب استفاده کرده‌اند و تمامی مراکز خدمات تشخیصی و درمانی شبانه‌روزی مطابق پروانه بهره‌برداری موظف به ارائه خدمات شبانه‌روزی بودند: «دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف بودند از ظرفیت مراکز بهداشتی درمانی، دانشکده‌های دندانپزشکی، کلینیک‌های ویژه، درمانگاه‌های خصوصی و مطب‌های دندانپزشکی استفاده شود.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، در طرح امداد نوروزی، اطلاعات و دریافت شکایات و نقطه نظرات از عموم مردم توسط مرکز پاسخگویی ۱۵۹۰ به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شد و ستاد هدایت دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ۲۴ ساعته برای انتقال و اعزام بیماران مطابق با نیاز آن‌ها و برآورد ظرفیت دانشگاه پاسخگو بودند. همچنین برنامه مقیمی پزشکان در اغلب بیمارستان‌ها و در تخصص‌های موجود اجرا می‌شد و یا متخصصین به صورت آماده‌باش فعال در بیمارستان‌ها حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز