خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری چک ورود سفیر آمریکا به کاخ ریاست جمهوری را ممنوع کرد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۸۲۱

رئیس‌جمهوری چک در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سفیر آمریکا در این کشور، حضور وی را در برخی ساختمان‌های دولتی از جمله مقر ریاست جمهوری را ممنوع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «میلوش زمان» رئیس‌جمهوری چک در واکنش به اظهارات «آندرو شاپیرو» سفیر آمریکا در این کشور درباره شرکت کردن رئیس‌جمهوری چک در مراسم بزرگداشت پایان یافتن جنگ جهانی دوم در مسکو، ورود سفیر آمریکا را به بخش هایی از  کاخ پراگ از جمله مقر ریاست جمهوری ممنوع کرد.

رهبران اروپایی مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی دوم را که قرار است در ماه می‌برگذار شود، به دلیل دخالت روسیه در درگیری‌های شرق اوکراین تحریم کرده‌اند.

زمان گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که سفیر چک در واشنگتن درباره برنامه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا اظهارنظر کند و به همین ترتیب اجازه نمی‌دهم تا سفیر هیچ کشوری درباره برنامه سفر من نظر بدهد.»

رئیس‌جمهوری چک بار‌ها در اعتراض به تحریم‌ها علیه روسیه نشست‌های اتحادیه اروپا را ترک کرده است.

مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه به اتهام دخالت در درگیری‌های شرق اوکراین و تامین تجهیزات نظامی جدایی‌طلبان هوادار روسیه در این منطقه تصویب کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز