خبرگزاری کار ایران

دانشمند در گفتگو با ایلنا :

احتمال ابطال آراء انتخابات اتاق بازرگانی تهران

یکی از اعضاء اتاق بازرگانی ایران از احتمال ابطال آرای انتخابات اتاق بازرگانی تهران خبر داد.

مسعود دانشمند، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بر سر نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی تهران دعوا بالا گرفته است گفت: تعدادی از نمایندگان اتاق بازرگانی به نتیجه انتخابات معترض هستند و به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان عدالت نیز حق را به شاکیان خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر بر سر آیین نامه‌ای که شورای نظارت تصویب کرده بحث وجود دارد و باید دید نتیجه چه می‌شود.

دانشمند در خصوص توافق‌نامه سوئیس نیز گفت: اطلاعات و اخباری که طرف ایرانی و طرف‌های آمریکایی می‌دهند ضد و نقیض است و در خصوص نتایج مذاکره ابهاماتی وجود دارد، اما در صورتی که تفاهمی صورت گیرد مسلماً ایران به جامعه جهانی وارد می شود و ماحصل آن باز شدن درهای سرمایه‌گذاری برای خارجی هااست و اشتغال و تولید و صادرات نیز رونق خواهد گرفت.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: جوی که در حال حاضر به وجود آمده در بازارهای ارز و سکه و بورس هیجانی است و به زودی حباب ها خواهد ترکید.

وی افزود: چطور ممکن است زمانی که دولت دلار را در بودجه ۲۸۵۰ تومان تعیین کرده بهای آن به زیر ۳۰۰۰ هزار تومان تنزل کند؟

وی گفت: کلیه ثبت سفارش‌ها با دلار ۳۵۰۰ تومان صورت گرفته و براساس آمار گمرک در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی نیز شکل گرفته است. همچنین با افزایش قیمت حامل‌های انرژی بعید به نظر می‌رسد دلار به زیر ۳۳۰۰ تومان کاهش یابد و اگر در روزهای گذشته بهای سکه و ارز کاهش پیدا کرد به دلیل تغییراتی بود که در اونس جهانی به وجود آمده بود.

کد خبر : ۲۶۳۸۲۰