خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران:

امروز توافقی امضا نخواهد شد/ اطلاع رسانی رسمی تا آخر وقت امروز

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بیانیه مشترک گفت: نمی‌توانم بگویم بیانیه‌ای که آماده نشده، چه خواهد بود.

به گزارش ایلنا محمدجواد ظریف، عصر پنجشنبه هنگام پیاده روی در خارج از هتل بوری واژ درباره آخرین نتایج مذاکرات، به خبرنگاران گفت: مذاکرات پیشرفت خوبی داشته، البته هنوز ما به نقطه پایان نرسیده‌ایم. هنوز هیات‌ها دارند گفت‌و‌گو می‌کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم اگر کار خوب پیش برود، امکان این باشد که تا آخر وقت امروز اقدامی برای اطلاع رسانی رسمی و عمومی صورت بگیرد.

از ابتدا گفته بودیم که امروز توافقی امضا نخواهد شد

 ظریف تاکید کرد: ما از‌‌ همان ابتدا گفته بودیم که امروز توافقی امضا نخواهد شد. ما گفته بودیم همواره فقط یک توافق خواهد بود، توافق، توافقی است که در پایان مذاکرات در تاریخ ۱۰ تیر انجام می‌شود، اگر همه چیز درست پیش برود.

امید به راه حل‌های مشترک

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که امروز امیدواریم انجام شود، رسیدن به راه های حل‌ است، البته در مذاکرات چندجانبه فراز و نشیب همیشه زیاد است و الان که من با شما صحبت می‌کنم امید به رسیدن راه حل‌های مشترک در مورد موضوعات، خوب است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که راه حل‌ها کاملا در دسترس هستند، افزود: اینکه ما روی همه راه حل‌ها و همه هیات‌ها به عنوان خطوط کلی توافق بکنند این نیاز دارد که انجام شود. مشکل الان تا حدود زیادی در مورد همه موضوعات کم و بیش حل و فصل شده است. البته این به آن معنا نیست که همه مسائلی که قرار است در توافق نهایی بیاید، کاملا مشخص است که چه چیزی در کاغذ نوشته می‌شود.

هنوز بیانیه آماده نشده است

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: قرار است در آینده نزدیکی اگر ما امروز به نقطه توافقی برسیم، هیات‌ها شروع بکنند به کار کردن روی متنی که باید آخر ژوئن به عنوان توافق دربیاید. هنوز بیانیه آماده نشده است و لذا نمی‌توانم بگویم در بیانیه‌ای که آماده نشده چه خواهد بود.

کد خبر : ۲۶۳۰۵۷