خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید به جز ردپا، هیچ اثری از گردشگران در طبیعت بماند

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۰۱۳

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در روز طبیعت به غیر از ردپا هیچ چیز دیگری نباید از گردشگران در طبیعت باقی بماند اظهار کرد: از مردم خواهش می‌کنم که از اندوخته‌های چوبی طبیعت برای روشن کردن آتش استفاده نکنند.

محمد درویش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی استفاده بهینه از طبیعت در روز سیزدهم فروردین ماه گفت: به مردم توصیه می‌کنم که به جز رد پا هیچ چیز دیگری را در طبیعت از خودشان به جای نگذارند، مردم باید حتما کیسه‌هایی را همراه با خود به طبیعت ببرند تا زباله‌ها و پسماندی را که ایجادشده و همچنین هر وسیله‌ای را که با خود برده‌اند، بازگردانند حتی نباید انتظار داشته باشند که در اطرافشان سطل زباله‌ای وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه شهروندی ما ایجاب می‌کند که اگر درجایی زباله‌ای را مشاهده کردیم آن را برداریم، افزود: باید نسبت به بهبود وضعیت منابع آب و خاکمان حساس باشیم و اجازه ندهیم که شیرابه‌ها و زباله‌ها وارد این منابع شوند تا خودمان و فرزندانمان در آینده از این آلودگی‌ها، آسیب نبینیم.

درویش اظهار کرد: همچنین تحت هیچ شرایطی نباید از اندوخته‌های چوبی منطقه ،حتی از چوب‌ها و بوته‌های خشک برای روشن کردن آتش استفاده کنیم. مردم باید سعی کنند با خودشان چراغ پیک نیک گازی ببرند و اگر برایشان مقدور نیست، ذغال آماده، تهیه کنند و در داخل یک تشت یا محفظه فلزی آتش مورد نیاز را روشن کنند تا زمین مورد آسیب قرار نگیرد و در اثر حرارت بسیار زیادی که ایجاد می‌شود جانداران درون زمین نابود نشوند، در انتها نیز مطمئن شوند که آتش خاموش شده است و سپس منطقه را ترک کنند.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: باید به زیستگاه حیوانات احترام بگذاریم و آلودگی صوتی ایجاد نکنیم، همچنین تا جایی که امکان دارد باید اتومبیلمان را از منطقه‌ای که می‌خواهیم در آن کمپینگ کنیم با فاصله پارک کنیم و مسافتی را پیاده طی کنیم زیرا در برخی موارد شاهد هستیم که متاسفانه هموطنان ما زمانی که می‌خواهند در کنار تالابی کمپینگ کنند تاجایی که ممکن است اتومبیلشان را به آن تالاب نزدیک می‌کنند که این مساله آسیب بسیار جدی به این اکوسیستم وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: افراد نباید از چوب درختان به عنوان وسیله حائل برای بستن تاب استفاده کنندو تحت هیچ شرایطی چوب درختان را نباید بشکنند. متاسفانه گاهی شاهدیم که برای یک توپ یا بادکنک که در میان شاخه‌ها گیر کرده شاخه‌های درخت را می‌شکنند که از هموطنانمان خواهش می‌کنیم که این کار را نکنند زیرا در سرزمینی زندگی می‌کنیم که تنها ۷ درصد از مساحت آن پوشش درختی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز