خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران خواستارشد؛

حذف تعرفه ترجیحی صادرات كالا به ازبكستان

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۳

در راستای توسعه روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با كشور ازبكستان، تجار مازندرانی خواستار حذف تعرفه های ترجیحی كالاهای صادراتی خود شده اند.

ایلنا - ساری:رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: در راستای توسعه روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با كشور ازبكستان، تجار مازندرانی خواستار حذف تعرفه های ترجیحی كالاهای صادراتی خود شده اند.

به گزارش ایلنا از ساری، غلام رضا عشریه عصرشنبه در نشست سفیر جمهوری ازبكستان با مدیران دستگاه های اجرایی و صادركنندگان فعال مازندران با بیان اینكه اخذ تعرفه های ترجیهی توسط جمهوری ازبكستان از كالاهای صادراتی ایران موجب افزایش مضاعف مالیاتها و كاهش سطح رقابت تجاری خواهد شد اظهار داشت: با وجود چنین مشكلاتی انگیزه صادركنندگان ایرانی در رقابت با كشور های دیگر به شدت كاهش یافت.

وی با اشاره به اینكه كشور ازبكستان در كنار دیگر كشور های منطقه CIS مرز 350 كیلومتری با مازندران دارد گفت:از آنجایی كه اعتقادات مذهبی مشتركی با جمهوری ازبكستان داریم می توانیم ارتباطات خوبی را از این توان مرزی كسب نماییم.

عشریه با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران در 8 ماه گذشته از سال 56 میلیون دلار صادرات به كشور ازبكستان داشته است افزود:این آمار در حالی است كه در همین مدت میزان واردات ایران ازجمهوری ازبكستان نزدیك به116 میلیون دلار برآورد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در خصوص راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بیان داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده توسط این دفتر شاهد توسعه روابط بین دو كشور باشیم.

وی كاشی، سرامیك، مركبات، پسته، كیوی،روغن نخل وگل وگیاه را از مهمترین اقلام صادراتی ایران به كشور ازبكستان برشمرد و گفت:یكی از بهترین نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران در كشور ازبكستان برگزار شده است.

عشریه در ادامه سخنان خود با تاكید بر اینكه مقابله با مقررات دست وپاگیر و پرداخت مالیاتهای سنگین موجب بی انگیزه گی در حوزه صادرات خواهت شد گفت: مازندران همواره از فعالان حوزه صنعت، معدن، كشاورزی، خدمات فنی ومهندسی و همینطور گردشگری در كشور بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با یادآوری این مطلب كه در 8 ماه سال 91 صادرات ایران و ازبكستان از مرز یك میلیون و606 هزار تن نیز عبور كرده است اظهار داشت: دراین مدت محصولاتی از قبیل فرآورده های لبنی، مركبات، گل و گیاه، سیمان، روغن و كاغذ به كشور های آسیای میانه وحوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی همچنین از یك میلیون 886 هزار تن واردات ثبت شده در گمركات استان مازندران خبر داد و افزود: در 8 ماه گذشته از سال،980 میلیون 479 هزارو 880 دلار واردات از 23 كشور جهان صورت گرفته است.

عشریه در پایان سخنان خود با بیان اینكه مازندران به لحاظ جاذبه های گردشگری در دنیا بی نظیر است گفت: این استان آمادگی دارد تا با همكاری سفارت ازبكستان روابط نزدیكی را با این كشور ایجاد نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز