خبرگزاری کار ایران

جایگاه ضعیفی در فیلا داریم؛

ثمربخش: مسابقات جام موحد و حبیبی در آستانه لغو است!

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۰

مهدی خالدی هم استعفا کرده و بلاتکلیفی خود خطیب دست به دست هم داده تا وضعیت برگزاری مسابقات بین‌المللی ما مبهم باشد

رئیس هیات کشتی مازندران گفت: برگزاری مسابقات کشتی جام موحد و حبیبی با حضور تیم‌های بی‌کیفیت تنها دور ریختن سرمایه مملکت است.

اصغر ثمربخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری مسابقات جام موحد و حبیبی عنوان داشت: پیش از این به فدراسیون نامه داده بودیم که چنانچه تیم‌های با کیفیت برای حضور در این جام اعلام آمادگی نکنند، نمی‌توانیم شرایط مناسب را برای برگزاری مطلوب جام فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تا تاریخ 30 آبان تنها تیم پورتوریکو اعلام آمادگی کرده بود. پیش از این با اداره کل استان صحبت کرده بودیم چنانچه تعداد تیم‌ها به 5 ـ 6 خوب تیم نرسد، مسابقات را لغو کنیم. از قرار معلوم جام شهدا و روز جهانی کودک را به دلیل عدم استقبال تیم‌های خارجی لغو کرده‌اند.

ثمربخش تاکید کرد: در داغستان هم که بودم دیدم، جام علی‌اف که یکی از جام‌های معتبر است و کشورهایی نظیر امریکا هر ساله حضور داشتند، امسال از آن مسابقات هم استقبال خوبی نشده و اکثر کشتی‌گیران از کشورهای تازه استقلال یافته بودند به جز تیم ایران که با 15ـ 16 کشتی‌گیر در این مسابقات شرکت کرده بود بقیه تیم‌های خوب دنیا نیز حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ما جایگاه ضعیفی در فیلا داریم، اظهار داشت: روابط بین‌الملل ما هر روز دچار چالش تازه‌ای است، مهدی خالدی هم استعفا کرده و بلاتکلیفی خود خطیب دست به دست هم داده تا وضعیت برگزاری مسابقات بین‌المللی ما مبهم باشد و چه بسا این وضعیت برای جام تختی هم پیش بیاید. ما برای جام حبیبی و موحد هزینه کرده و جوایزی خوبی در نظر گرفتیم ولی از آن استقبالی نشد. با توجه به شرایط پیش رو و زمان باقی مانده بعید می‌دانم امسال مسابقات جام حبیبی و موحد برگزار شود.

رئیس هیات کشتی مازندران افزود: ما 3 مرحله این مسابقات را عقب انداختیم و ممکن است تغییرات جدید ما را فدراسیون جهانی کشتی قبول نکند و چنانچه ما این کار را هم انجام بدهیم، بی ثباتی کشتی ما بیش از پیش القا می‌شود.

وی در خصوص کیفیت برگزاری جام علی‌اف گفت: با حضور تیم‌های گرجستان و آذربایجان سطح مسابقات به نظرم در حد متوسط بود. در جام علی‌اف که همه ساله با کیفیت برگزار می‌شد امسال حتی کشتی‌گیران صاحب نام روس هم شرکت نداشتند. بیشتر جوانان حضور داشتند و بیشتر سرمایه‌گذاری را داغستانی‌ها انجام داده بودند و در هر وزن 10 تا 12 کشتی روس روی تشک رفتند.

ثمربخش در تحلیل عملکرد تیم ایران در جام علی‌اف عنوان داشت: جام علی‌اف میدان خوبی برای کشتی‌گیران جوان ایرانی بود. در این مسابقات آرش دنگسترکی می توانست مدال طلا بگیرد چراکه نفر اول وزن خود را شکست داده بود ولی متاسفانه وضعیت داوری خوب نبود. جوانانی نظیر زرین‌کمر چهره شده بودند. فکر می‌کنم کادر فنی نفراتی را که به جام علی‌اف بردند که ادعا دارند می‌توانند در میادین جهانی دوبنده کشتی ایران را بر تن کنند تا عیار آنان در عمل برای کادر فنی مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز