خبرگزاری کار ایران

محافظه‌کاران در انتخابات محلی فرانسه پیروز شدند

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۶۴۳

نتایج دور دوم انتخابات محلی در فرانسه حاکی از پیروزی محافظه‌کاران در این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، محافظه‌کاران فرانسه با پیروزی در ۶۶ استان، جناح چپ از جمله حزب حاکم سوسیالیست را شکست دادند.

این در حالی است که این احزاب در انتخابات چهار سال پیش، ۴۰ استان این کشور را در دست داشتند.

«نیکلا سارکوزی» رهبر حزب «اتحاد برای جنبش مردمی» موسوم به «او ام پ» و رئیس‌جمهوری سابق راست‌گرای فرانسه، این پیروزی را حاصل مبارزات انتخاباتی تمام نامزدها در ماه‌های اخیر دانست و گفت: «آنها با قدرت تعهد خود نشان دادند که ایده‌های ما می‌تواند در همه جا و حتی در استان‌هایی که از ده‌ها سال پیش در اختیار چپ‌گراها بوده، پیروز شوند.»

در این انتخابات، احزاب چپ که ۶۱ استان فرانسه در اختیار داشتند، با از دست دادن ۲۵ استان، اکنون به ۳۴ استان بسنده کردند. حتی «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در استان خود شکست خورده است.

«مانوئل والس» نخست‌وزیر سوسیالیست فرانسه، شکست احزاب چپ در این انتخابات را پذیرفت و اختلاف میان این احزاب را دلیل شکست جناح چپ خواند.

«مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی گرچه نتوانست در هیچ استانی پیروز شود، اما با استثنایی توصیف کردن آرای حزبش، آن را زمینه‌ساز پیروزی‌های آینده برشمرد.

در یک استان هم سه جناح به نتیجه یکسانی دست یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز