خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

وجود جاذبه‌های بکر طبیعی، لرستان را به لحاظ گردشگری در کشور متمایز کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۵۷۰

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان گفت:مهم‌ترین نقطه قوت گردشگری در لرستان، وجود جاذبه‌های بسیار بکر گردشگری و طبیعی است که البته تاکنون به شکل خوبی معرفی و تبلیغ نشده‌اند.

«مهدی بهاروند» در گفتگو با خبرنگارایلنا گفت: لرستان به طور کلی بیشتر مقصد گردشگران فرهیخته است تا توریست‌هایی که فقط به دنبال خوشگذرانی هستند، به همین جهت باید از این پتانسیل استفاده بهینه‌ای برای معرفی لرستان به تمام کشور و حتی برخی کشورهای خارجی هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نقطه قوت گردشگری در لرستان، وجود جاذبه‌های بسیار بکر گردشگری و طبیعی است که البته تاکنون به شکل خوبی معرفی و تبلیغ نشده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان پایتخت ژئوتوریسم کشور و دارای عناوینی همچون، پایتخت پل‌های تاریخی ایران و سرزمین عروس آبشارهاست، اما از این همه فرصت و ظرفیت بهر چندانی برده نشده است. به عبارتی نان گردشگری هنوز بر سفره مردم نیامده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان لرستان تصریح کرد: باید برنامه‌های خوبی را برای خروج از وضعیت فعلی و گذر به یک وضعیت مطلوب ترسیم و به مرحله اجرا درآوریم.

 وی افزود: با توجه به وجود فرصت ژئوتوریسم بودن لرستان، متخصصین و اهالی فن این ظرفیت را برای احیا و معرفی لرستان به عنوان یک مکان گردشگر پذیر ایفا کنند.

بهاروند همچنین ادامه داد: در زمینه‌های دیگر هم باید تبلیغات وسیعی به لحاظ عملکردی در کشورانجام داد تا لرستان را به شکل مطلوبی به دیگر استان‌ها و کشورهای منطقه معرفی کنیم.

 وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این راستا می‌توان به کار گرفت بحث ایجاد رخداد یا «ایونت» است که در آن لرستان را به خاطر انجام یک رخداد خاص در مرکز توجه‌ها قرار دهیم. بطور مثال فصل گلاب گیران در قمصر کاشان یکی از این رخدادهاست که هر ساله در یک زمان خاص گردشگران زیادی را به کاشان سرازیر می‌کند.

بهاروند ادامه داد: در این باره در لرستان هم می‌توان فصل برداشت انار را با آموزشی خاص به عنوان یک «ایونت» یا رخداد به تمام کشور معرفی کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان اضافه کرد: در این باره برنامه‌های خاصی را مدنظر قرار داده‌ایم و کشورهای عرب منطقه به لحاظ قرابت‌های فرهنگی را به عنوان جامعه هدف برای جذب گردشگر مد نظر قرار داده‌ایم.

 وی در ادامه افزود: با توجه به وجود آبشارهای زیبا و مکانهای تفریحی بکر در برخی نقاط لرستان، به دنبال احداث تاسیسات گردشگری، اکو کمپ‌ها و اقامت‌گاه با شراط تطبیق محیط به شکل سنتی هستیم که این برنامه در دست اقدام است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز