خبرگزاری کار ایران

مراجعه روزانه 2000 نفر به دیوان عدالت اداری كرمان

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۲۵

روزانه 2 هزار نفر برای ثبت لوایح و یا پیگیری پرونده‌های خود به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند.

کرمان - ایلنا: مدیرکل آمار و انفورماتیک دیوان عدالت اداری گفت: روزانه 2 هزار نفر برای ثبت لوایح و یا پیگیری پرونده‌های خود به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایلنا،محمود صدرایی" در آیین افتتاح دهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کرمان اظهار داشت: دیوان عدالت اداری بر اساس قانون و با هدف دسترسی آسان مردم به مراجع قضائی اقدام به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در استان‌ها کرده است.

وی هدف از راه‌اندازی این دفاتر را کاهش آمار مراجعات به دیوان عدالت اداری در تهران و تسهیل امور مردم در پیگیری پرونده‌های شکایات ذکر کرد.

صدرایی خاطرنشان کرد: راهنمایی و ارشاد مراجعان، دریافت و ثبت اطلاعات دادخواست در سامانه مدیریت پرونده قضائی، دریافت لایحه دفاعیه و سایر مدارک از جمله وظایف دفاتر دیوان عدالت اداری به شمار می‌آید.

وی افزود: روزانه حدود 2 هزار نفر به برای ثبت لوایح و یا پیگیری پرونده‌های خود دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند که با راه‌اندازی دفاتر استانی این اقدامات تسهیل شده و مردم می‌توانند از طریق استان خود این موارد را پیگیری کنند.

صدرایی از ابلاغ اوراق قضائی صادره از دیوان نیز از سوی این دفاتر خبر داد و بیان کرد: برای رفع اطاله دادرسی و منطقی‌کردن زمان دادرسی، اوراق قضایی دیوان در استان‌ها در حال حاضر از طریق پست به طرفین شکایت ارسال می‌شود.

این مسئول انجام دستورات مقام قضائی برای اجرای احکام دیوان و پیگیری های مربوطه را از جمله دیگر وظایف دفاتر استانی دیوان عدالت اداری برشمرد و اظهار داشت: تاخیر در اجرای برخی احکام توسط دستگاه‌های اجرایی طرف شکایت یکی از موجبات اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری است.

صدرایی تصریح کرد: پیگیری اجرای احکام برای رفع اطاله اجرایی بر عهده دفاتر استانی دیوان عدالت اداری قرار گرفته است که در صورت اجرا نشدن حکم در موعد مقرر قانونی بر اساس درخواست مقام قضائی گزارش علل عدم اجرای حکم نیز توسط این دفاتر تهیه و به دیوان ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز