خبرگزاری کار ایران

نماینده ادوار مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت یازدهم نسبت به دولت قبلی تعامل بالاتری با مجلس داشته است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت روحانی نسبت به دولت دهم تعامل بهتری با مجلس شورای اسلامی داشته است.

علی مویدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا درخصوص رابطه مجلس و دولت در سال ۹۳ و در مقابسه با تعاملی که در سال های گذسته ممکن بود وجود داشته باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه انجام وظیفه می‌کند. نمایندگان نیروهای مختلفی دارند و از آنجایی که مجلس ما مجلسی ولایی است و مقام معظم رهبری هم همواره از آن حمایت کرده‌اند اعتقاد داریم که باید از دولت حمایت کنیم و حمایت هم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر مجلس در جایی نگاه انتقادی به دولت داشته، این به معنای ناهماهنگی این دوقوه با یکدیگر نیست، بلکه ما همیشه برداشتمان این بوده که با دولت حتی در یکسال اخیر هماهنگی‌های لازم را داشته‌ایم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس هفتم شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تفاوت تعامل و رابطه نزدیک مجلس و دولت در سال ۹۳ نسبت به سال های قبل بسیار جزیی است، افزود: تقریبا می‌توان گفت همه چیز و نوع رابطه خوب بوده است و بررسی تمام ادوار این را نشان می‌دهد که همراهی با دولت برخلاف تفاوت دیدگاهی که وجود داشته همواره جلسات و نشست هایی که وجود داشته به این تعامل کمک کرده است.

 مویدی  خاطرنشان کرد: تذکر، استیضاح، نقد و تمام مسائلی که در سال ۹۳ وجود داشته، امری طبیعی بوده و موضوعی که مطرح است نشان از این دارد که رابطه خوبی جریان داشته است.

نماینده دوره ششم مجلس بابیان اینکه دولت یازدهم حتی نسبت به دولت قبلی هم تعامل بالاتری را با مجلس داشته، اذعان داشت: دولت روحانی نسبت به دولت دهم تعامل خوبی را با مجلس شورای اسلامی داشت و تمام قوانینی که مجلس تصویب می‌کرد را بسیار بیشتر در مقایسه با دولت قبل اجرایی کرده و هیچگاه سعی نکرد از قوانین، گریزی داشته باشد و همیشه مسیرش در راه قانون بوده است.

مویدی اظهار داشت: همین اجرای قانون توسط دولت یازدهم باعث شد که سیر نزولی به وجود بیاید و آنچه که آمارهای رسمی اعلام کردند در بهمن ماه تورم به صفر رسید و این نشان از قانونمند بودن دولت در برابر مصوبات و قانون است و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری درمورد اقتصاد مقاومتی؛ بحث رکود و تورم را خوب کنترل کرده که آثارش هم کاملا مشهود است.

کد خبر : ۲۶۱۶۴۷