خبرگزاری کار ایران

به عملکرد فدراسیون نمره ۱۴ می‌دهم؛

کفاشیان: دلیل اختلاف با وزارت‌ورزش من هستم/ فوتبال سال 93 بدشانسی آورد

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه به عملکرد فوتبال در سال 93 نمره 14 می دهم گفت: فوتبال امسال با بدشانسی های زیادی در جام جهانی و جام ملت ها روبرو شد.

علی کفاشیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب درباره عملکرد فوتبال ایران در جام جهانی و جام ملت های آسیا به عنوان دو رویداد مهم سال 93 گفت: حضور در جام جهانی ثمره چهار سال برنامه ریزی بود و معتقدم در مقایسه با دیگر تیم های آسیایی نتایج آبرومندانه ای کسب کردیم.

وی تصریح کرد: در جام ملت ها هم تلاش ها خوب بود و بدشانسی باعث شد به نیمه نهایی نرسیم. به کادر فنی و بازیکنان نمره قبولی می دهم که در دو سال اخیر تیم ایران را به رتبه نخست آسیا در رنکینگ فیفا رسانده اند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: با همه اینها اعتقاد دارم نمره فدراسیون در سال 93 بین 14 یا 15 است و اگر بدشانسی نمی آوردیم می توانستیم در جام ملت‌ها جزو 4 تیم اول باشیم.

کفاشیان درباره شائبه اختلاف وزارت‌ورزش با فدراسیون‌فوتبال و تلاش وزارتخانه برای برکناری او گفت: نمی‌دانم دلیل اختلاف وزارت‌ورزش با فدراسیون‌فوتبال چیست، شاید خود من هستم که آن هم ناشی از اساسنامه فدراسیون و ناتوانی وزارت در منصوب‌کردن فرد مورد نظرش به این سمت است.

وی یادآور شد: بنده منتخب مجمع فدراسیون هستم و اگر قرار است در فدراسیون مسئولیتی نداشته باشم این مجمع است که باید درباره بنده تصمیم بگیرد و تصور می کنم چنین اجماعی در بین اعضای مجمع وجود ندارد. 

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که آیا اختلاف نظرها به تمدید قرارداد با کی روش باز نمی‌گردد، گفت: خیر. خود وزارت ورزش هم گفت که کی روش با موافقت فدراسیون می تواند ادامه همکاری دهد و ما این مسئله را درهیات رئیسه بحث کردیم و آنها نظر مثبتی به ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی دادند و این همان هیات رئیسه ای است که تصمیم به تغییرات در پست دبیر کل و نایب رئیس اول گرفت.

وی افزود: ما بعد از جام ملت ها با نظر هیات رئیسه کی روش را نگه داشتیم و بعید می دانم اختلاف نظرات در خصوص تمدید قرارداد با کارلوس کی روش باشد. هرچند کی روش قصد کناره گیری از تیم ملی را دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتقاد از عملکرد تیم های پایه، گفت: ما تمام تلاش خود را برای تیم های پایه کرده ایم. شاید نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم اما تیم های خوبی داشتیم و تمام تلاش خود را کردیم. از نظر فنی تیم های ما خوب بودند و ما توانستیم در فوتبال ساحلی و بانوان نتیجه بگیریم.

وی یادآور شد: در بزرگسالان در جام جهانی زنگ تفریح نبودیم و تیم ما خوب درخشید و نتیجه ما بهتر از دیگر تیم های آسیایی بود. در جام ملت ها تلاش کردیم از گروه بالا آمدیم و واقعا بدشانسی آوردیم اما این چیزی از شایستگی های ما کم نکرد. شاید نتایج خیلی خوبی نگرفتیم ولی کار ما در مجموع خوب بود.

وی ادامه داد: تیم های پایه ما به خصوص جوانان اکثر بازیکنانش در لیگ برتر بازی می‌کنند و این نتیجه بسیار خوبی برای فوتبال پایه ما بود.

کفاشیان درخصوص کمبود بودجه برای فوتبال بانوان، گفت: این مسئله را قبول ندارم و تا الان برنامههای خانم ها را هر جا بوده برگزار کردیم و این بار هم اگر بازی دوستانه ای را لغو کردیم به خاطر این بود که کفگیرمان واقعا به ته دیگ خورده بود.

وی افزود: برای هیچ کدام از تیم های خود بودجه مشخص نداشتیم اما تقویم بانوان را کاملا اجرا کردیم و حتی هرینه های آنها از تیم های پایه آقایان هم بیشتر بود.

کد خبر : ۲۶۱۰۷۵