خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبرداد؛

ایجاد 31 هزار فرصت شغلی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۸۶۷

استاندار گیلان از ایجاد 31 هزار فرصت شغلی در حوزه های مختلف برای این استان در طول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، محمد علی نجفی امروز درهشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری گیلان، اشتغال کمیته امداد را کم هزینه، پرفایده و با برنامه دانست و گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان  در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد فرصت شغلی بیشتر از برنامه تعیین شده سال 93 است .

وی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر 24هزار فرصت شغلی برای گیلان تعیین شده بود، افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد 31هزار فرصت شغلی است که  بیشتر از برنامه تعیین شده سال جاری است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در ابتدای سال جاری بانک ها در ایجاد فرصتهای شغلی همکاری مناسب نداشتند، متذکر شد: پس از تذکر لازم این روند بهبود یافت.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های شیلاتی نظیر پرورش ماهی در قفس بر ضرورت

بهره گیری از ظرفیت دریا تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود بیش از 320 کیلومتر ساحل در گیلان باید در سال 94 دستگاه‌های متولی در استفاده از ظرفیت دریا و دریا محوری برنامه ارائه دهند.

نجفی ادامه داد: بخشی از اشتغال استان باید در این زمینه هدایت شود.

جذب 98 درصدی تسهیلات اشتغالزایی گیلان

حسین علی محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد این نهاد در سال جاری اظهار کرد: با تعامل خوب بانکهای عامل بالغ بر 98 درصد از تسهیلات ابلاغی جهت اشتغالزایی مددجویان جذب شده است .

اصغریان، معاون برنامه ریزی استانداری نیز با بیان اینکه در بخش ایجاد اشتغال در بنگاههای زودبازده 212 میلیارد تومان و در سایر بخش ها 120 میلیارد تومان برای گیلان تسهیلات در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: تاکنون 300 میلیارد از این میزان اعتبار پرداخت شده است و مابقی جزو مطالبات استان بوده که باید دریافت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز