خبرگزاری کار ایران

معاون زیر امور خارجه فنلاند در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

ایران و فنلاند باید سطح روابطشان را گسترش دهند

کد خبر : ۲۵۹۷۴۲

معاون وزیر امور خارجه فنلاند امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فنلاند و اصفهان می‌توانند در بخش تولیدات صنعتی ،مواد معدنی و ماشین آلات کشاورزی تعاملات تجاری نزدیکی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان «پتر استنلوند» افزود: دو کشور فنلاند و ایران از ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجهی برخوردارند که لازم است روابط عمیق تر بین دو کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به توافقات هسته‌ای میان ایران و 5+1 گفت:امیدواریم که مساله هسته‌ای ایران به خوبی برطرف شود و بی صبرانه منتظر خبرهای خوب در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت:ایران توانسته با توجه به شرایط دشوار توانسته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد.

وی مبادلات تجاری در بخش مواد معدنی ،کشاورزی و مواد صنعتی بین دو کشور فنلاند و ایران را قابل توجه دانست و گفت: وجود فاصله زیاد دو کشور فنلاند و  ایران  و وضعیت جوی فنلاند دو چالش پیش روی دو کشور در تعاملات تجاری است که باید راهکار تازه ای برای آن پیدا کرد.

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این دیدار گفت:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور بیش از 70 درصد فولاد ایران را تولید می کند و در سایر بخش ها نیز  می تواند نقش موثری در تبادلات اقتصادی با فنلاند اتحادیه اروپا  داشته باشد.

 وی با اشاره به سابقه تاریخی اصفهان و نقش تاثیرگذار آن در تمدن ایران گفت:پیروان ادیان الهی زرتشتی ،کلیمی و مسیحی در کمال آرامش با مسلمانان همزیستی مسالمت آمیز دارند.

کسائیان با اشاره به توانمندی استان اصفهان در صادرات مصالح ساختمانی ،فولاد،نساجی به سایر کشورها از جمله عراق و افغانستان گفت:اصفهان و فنلاند می توانند فعالیت های مشترک اقتصادی برای صادرات به سایر کشورها داشته باشند.

«هاری کمراینن»سفیر فنلاند در ایران در این دیدار از ظرفیت دانشگاه های فنلاند در پذیرش دانشجویان ایرانی خبر داد و گفت:ایران و فنلاند می تواند در آموزش نیروی های متخصص همکاری مشترک داشته باشند و گفتی است هزیه تحصیل در فنلاند 20 درصد ارزان تر نسبت به آمریکاست.

وی با اشاره به توانمندی فنلاند در ساخت  ماشین  آلات ،مواد اولیه صنعتی و بازیافت کاغذ گفت:فنلاند و ایران  می توانند در بخش های صنعتی و کشاورزی رابطه نزدیکی با هم داشته باشند.

وی تجهیز بیمارستانها و کلینیک ها را از دیگر توانمندی های این کشور برشمرد و گفت:فنلاند کشور نوآوری هاست و در بخش های صنعتی و  های تک شاهد نوآوری های بسیاری هستیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز