خبرگزاری کار ایران

پس از ثبت در وزارت کار؛

علی ژکان؛ رئیس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان - کارگردانان سینما شد

مجمع فیلمسازان سینمای ایران که با حضور ۷۲ نفر از تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های سینمای ایران تشکیل شده بود؛ نام خود را به انجمن صنفی تهیه‌کننده –کارگردانان سینمای ایران تغییر داد و در وزارت کار ثبت شد.

مهرداد فرید(نایب‌رئیس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان- کارگردانان سینمای ایران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام این مطلب افزود: برای رفع مشکلات قانونی و مسائلی که قبلا پیش آمده بود؛ ثبت این انجمن را در وزارت کار پیگیر کردیم و به‌صورت رسمی و قانونی انجمن صنفی تهیه‌کننده –کارگردانان سینمای ایران به‌عنوان یک صنف سینمایی در وزارت کار ثبت شد.

وی ادامه داد: بعد از ثبت؛ مجمع عمومی برگزار شد و براساس آراء‌؛ علی ژکان به‌عنوان رئیس؛ مهرداد فرید نایب‌رئیس؛ علیرضا داوود‌نژاد سخنگو؛ محمد احمدی خزانه‌دار منوچهر مصیری دبیر و داوود موثقی بازرس تعیین شدند.

وی ادامه داد: ما از این به بعد مسائل صنفی و کاری خود را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم. مواردی همچون مشکلات رفاهی، امنیت شغلی، ‌قاچاق و کپی فیلم‌های سینمایی و ‌مسائل حقوقی نمایش فیلم‌ها ازجمله مواردی است که پیگیری خواهیم کرد. ما همچنان خودمان را عضو شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما و خانه سینما  می‌دانیم.

 در انجمن صنفی تهیه‌کننده –کارگردانان سینمای ایران؛ ۷۲ نفر از سینماگرانی که همزمان تهیه‌کننده و کارگردان هستند مانند اصغر فرهادی، جعفر پناهی، علیرضا داوود‌نژاد، علی ژکان و داوود موثقی عضو هستند.

کد خبر : ۲۵۹۷۱۰