خبرگزاری کار ایران

در پی رسوایی اقدام‌های نژادپرستانه ماموران پلیس؛

تمام پرونده‌های فرگوسن لغو شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۶۳۲

تمام پرونده‌های محلی شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری آمریکا به دنبال رسوایی اقدام‌های نژادپرستانه نهادهای اجرایی این شهر لغو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یو‌اس‌ای تودی، مقام‌های قضایی فرگوسن اعلام کردند که به دنبال انتشار گزارش وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تمایل نژادپرستانه ماموران پلیس و قضات این شهر، تمام پرونده‌های محلی فرگوسن لغو شدند.

 «جان شاو» مدیر اجرایی شهر فرگوسن نیز از مقام خود استعفا داد.

شاو گفت که استعفای وی به نفع جامعه است.

بازرسان وزارت دادگستری آمریکا شاو را به اجرای حکم‌های قضایی با شواهد تبعیض‌نژادی در قبال شهروندان سیاه‌پوست این منطقه متهم کردند.

 «رونالد بروک‌میر» قاضی محلی شهر فرگوسن نیز در پی انتشار گزارش وزارت دادگستری آمریکا درباره اقدام‌های نژادپرستانه ماموران پلیس و دیگر مقام‌های قضایی از سمت خود استعفا کرد.

عملکرد ۱۰ ساله بروک‌میر در روند تحقیقات بازرسان وزارت دادگستری آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در گزارش وزارت دادگستری آمریکا فهرستی از اقدام‌های بروک‌میر با هدف افزایش درآمد و نفوذ دادگاه شهر فرگوسن اعلام شده‌ است.

دادگاه عالی میسوری قاضی «روی ریچر» را مسئول بررسی پرونده‌های تعلیقی و پرونده‌هایی که در آینده در فرگوسن با مشکل مواجه می‌شوند، کرده است.

مقام‌های دادگاه عالی آمریکا دلیل انجام اقدام‌های اخیرا را به‌دست آوردن اعتماد و توجه دوباره مردم به دستگاه قضایی فرگوسن اعلام کرده‌اند.

 «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا اخیرا گفته بود که هر اقدامی انجام می‌دهد تا فرگوسن اصلاح شود و در این راه حتی اگر نیاز باشد، دپارتمان پلیس این شهر را منحل می‌کند.

 «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی که در تاریخ ۹ آگوست گذشته با شلیک به «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله غیرمسلح و سیاه‌پوست وی را کشته بود، بر اساس بیانیه وزارت دادگستری این کشور از هرگونه اتهام تبرئه شد.

بازرسان حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل متحد ماه دسامبر گذشته از حکم‌های صادر شده علیه متهمان سیاه‌پوست آمریکایی و افزایش موارد تبعیض در موارد مشابه با متهمان سفیدپوست ابراز نگرانی کرده بودند.

شهروندان آمریکایی در سال گذشته میلادی در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله نیویورک، واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز ماموران پلیس و حکم‌های صادر شده مبنی بر تبرئه ماموران سفیدپوست دست به تظاهرات گسترده زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز