خبرگزاری کار ایران

موسسه تحقیقاتی آمریکایی:

نشانه‌ای از آزمایش هسته‌ای قریب‌الوقوع کره‌شمالی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۵۸۳

کار‌شناسان یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا اعلام کردند که بنابر اطلاعات موجود، کره‌شمالی تصمیمی برای انجام آزمایش هسته‌ای در آینده نزدیک ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کار‌شناسان موسسه تحقیقاتی آمریکایی «سینک تنک» امروز -چهارشنبه- اعلام کردند که با توجه به تصاویر ماهواره‌ای از کره‌شمالی، مشخص شده است که هیچ گونه تحرکی مبنی بر تلاش برای انجام قریب‌الوقوع آزمایش هسته‌ای وجود ندارد.

در گزارش این موسسه تحقیقاتی آمریکایی تصریح شده است: «با بررسی تصاویر ماهواره‌ای می‌توان نتیجه گرفت که بعید به نظر می‌رسد پیونگ‌یانگ تا چند ماه آینده فعالیت هسته‌ای یا موشکی انجام دهد.»

آمریکا به دلیل انجام آزمایش‌های هسته‌ای سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده است.

برخی مقام‌های آمریکایی اخیرا اعلام کردند که کره‌شمالی می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۶ کلاهک هسته‌ای از نوع پلاتینیوم یا اورانیوم در اختیار داشته باشد.

در آخرین گزارش یک موسسه آمریکایی-کره‌جنوبی آمده است که کره‌شمالی تصمیم دارد برنامه هسته‌ای خود را تا پنج سال اینده ادامه دهد و می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ شمار کلاهک‌های هسته‌ای خود را تا ۱۰۰ فروند افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز