خبرگزاری کار ایران

تقدیر نماینده خوزستان در مجلس خبرگان از حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن

کد خبر : ۲۵۹۵۸۲

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری آل کثیری دومین سخنران پیش از دستور جلسه سوم اجلاس خبرگان رهبری، در آغاز نطق خود از حضور مردم کشورمان به ویژه مردم غیور استان خوزستان که با وجود آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش تاریخی و اثرگذار علما و مرجعیت در مبارزه با استعمار و استکبار، فتوای جهاد مرحوم سید محمد کاظم یزدی (صاحب عروة الوثقی) و قیام عشایر خوزستان علیه نیروهای انگلیسی و لبیک گویی عشایر عرب خوزستان از مرجعیت وقت را مورد تشریح قرار داد و گفت: «عشایر عرب خوزستان به تنهائی در محورهای مختلف با هر وسیله ممکن با نیروهای متجاوز انگلیسی مقابله کردند و از فرمان جهاد مرجعیت کاملاً تبعیت کردند و در این راه 1000 شهید به اسلام تقدیم کردند».

وی افزود: «در پی مقاومت های مردمی جمعی از مجاهدان عرب خوزستان به استانهای دیگر رفتند پس از شرح واقعه مردم آن استانها همبستگی خود را اعلام کردند و می توان جلوه ای کامل از وفاق قومیت های ایرانی علیه استکبار و استعمار با محوریت علما و مرجعیت را مشاهده کرد. لذا لازم است با ارج نهادن به آن قیام مردمی هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت را در بین مردم نهادینه نمود. از این رو در ماه گذشته کنگره ای با حضور نمایندگانی از کشورهای محور مقاومت در خوزستان برگزار شد».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز