خبرگزاری کار ایران

معلم کاشانی، دانش آموزان ایران را به گردشگری مکتوب فراخواند

کد خبر : ۲۵۹۵۴۴

کارشناس مطالعات اجتماعی دبیرستان دخترانه شهید جواد سالم کاشان در یک اقدام ابتکاری، دانش آموزان ایران را به گردشگری مکتوب فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مجری طرح گردشگری مکتوب  در گفتگو با خبرنگاران  با اعلام این مطلب گفت:  برای اجرای این طرح در کلاس مطالعات اجتماعی، از دانش آموزان خواستم که جاذبه های گردشگری کاشان را شناسایی و به شکل دلخواه خود مکتوب کرده و در بخشی از آن، خواننده نیز منطقه خود را معرفی کنند.  

"نرگس خاتون مهدوی ملک کلا"   افزود: در ابتدای اسفند آثار دانش آموزان را به مناطق آموزش و پرورش کشور ارسال کرده تا آن را به مدارس حوزه مدیریت خود ابلاغ و برای دانش آموزان خوانده شود.

وی اظهار داشت: در طی این مدت، دانش آموزان و بسیاری از همکاران در سراسر کشور، از این طرح استقبال کرده و به طریق ایمیل، وبلاگ و نامه به معرفی منطقه خود پرداخته و عکس هایی از جاذبه های گردشگری را ارسال کرده اند.

وی تصریح کرد: برای رشد و پرورش گردشگری آموزش و ترغیب به سفر از مهمترین نیازها است لذا برگزاری چنین برنامه ها و مراسمی با هدف تحقق همین امر و آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با این صنعت یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: تاریخ و تمدن ایرانیان، سفر را پدیده ای در راستای پختگی و آگاهی توصیف می کردند و و نگاه جامع و کاملی به گردشگری و سفر داشته اند.

وی گفت: سفر و مسافرت در قرآن کریم مورد سفارش قرار گرفته است، و ما نیز باید به عنوان اقدامی در جهت کشف و شهود به آن توجه کنیم  تا سفر و گردشگری موجب رشد و اعتلاء آگاهی شود.

مهدوی افزود: مطالعات اجتماعی، علم زندگی و ساماندهی فضای زندگی و علم تعامل است و اگر این شناخت ایجاد شود تعلق مکانی نیز به وجود می‌آید و بسیاری از مشکلات مثل مخاطرات زیست محیطی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

نکته قابل تامل، اینکه معرفی شهدا را به عنوان میراث ماندگارتوصیف کرده و عموی شهید خود، خلبان شهید  جعفر مهدوی ملک کلا  از همرزمان شهید چمران را معرفی کرده است که در سال 58 هنگام مبارزه با اشرار کومله در کردستان به شهادت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز