خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایلنا:

ایرادات لایحه بودجه پیش از پایان سال مرتفع می‌شود/ نسبت به سوءجریان‌های مالی حساسیت داریم

سخنگوی شورای نگهبان از حساسیت بالای این شورا نسبت به سوء جریان‌های مالی در روند انتخابات سخن گفت.

نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۴ عنوان کرد: ایرادات شورای نگهبان به قدری عمده نیست که رفع آن زمان‌بر باشد، البته مجلس در مورد رفع این ایرادات مقید به زمان خاصی نیست٬ اما تصور من این است که این ایرادات تا پیش از پایان سال ۹۳ مرتفع خواهد شد. 

وی در مورد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ و الکترونیکی شدن آن٬ گفت: هر اقدامی که در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک انجام شود٬ از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان اعلام خواهد شد و پس از بررسی ناظران فنی در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد٬ شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد. 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: حتی اگر در مقیاس خاصی بحث انتخابات الکترونیک صورت گیرد٬ باز هم مسئولان مربوطه در زمینه نظارت بر انتخابات وارد بررسی می‌شوند و نتیجه ارزیابی خود را به وزارت کشور اعلام می‌کنند. 

ابراهیمیان در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر ورود پول‌های کثیف به امر انتخابات٬ خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همواره حساسیت بالای خود را به سوءجریان‌های مالی در روند انتخابات نشان داده است. این موضوع هم نیاز به رسیدگی‌های دقیق قانونی دارد. 

وی ادامه داد: در این مورد خاص هم اگر تا حدی که ابزار رسیدگی در این خصوص در اختیار ما باشد، مساله را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر : ۲۵۹۴۸۶