خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

چگونگی انتخاب فرمانداران/ توضیح ممنوعیت فعالیت عضو حزب ندا/ بررسی مدارک حزب اتحاد ملت

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در این انتخابات تلاش می‌کنیم تذکر رئیس جمهور با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کسانی در این سمت‌ها قرار گیرند که گفتمان دولت را قبول داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حسینعلی امیری در حاشیه همایش معاونان سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تذکر رئیس جمهور نسبت به حضور برخی افراد که با دولت زاویه دارند٬ گفت: از اول سعی ما بر این بوده که کسانی در حوزه وزارت کشور مشغول به کار شوند که گفتمان دولت و برنامه رئیس جمهور را قبول داشته باشند. تاکنون نیز از همین جنس افراد در حوزه وزارت کشور انتخاب شده‌اند.

انتخاب حدود ۳۶ فرماندار باقی مانده است

وی افزود: برای ما فرمایش رئیس جمهور لازم‌الاطاعت است و باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد. تنها انتخاب حدود ۳۶ نفر از فرمانداران باقی مانده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در کل کشور ۴۳۰ فرماندار داریم٬ گفت: بخشی از آنها زمان آقای میرولد منصوب شدند و ۱۲۷ نفر آنها وقتی که من سرپرستی معاونت سیاسی را داشتم٬ منصوب شده‌اند. آقای مقیمی در حال ادامه کار است. بنده دیروز با ایشان صحبت کردم و به من گفتند که حدود ۳۵ یا ۳۶ نفر از فرمانداران باقی مانده در صورت انجام این کار پروسه انتخاب فرمانداران تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این انتخابات تلاش می‌کنیم که تذکر رئیس جمهور را با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهیم و کسانی در این سمت‌ها قرار گیرند که گفتمان دولت و برنامه رئیس جمهور را قبول داشته باشند.

استاندار استان مرکزی تا پایان سال انتخاب می‌شود

امیری در مورد انتخاب استاندار مرکزی نیز گفت: به زودی استاندار مرکزی معین خواهد شد. سعی ما بر این است که پیش از پایان سال و حداکثر تا ۱۰ یا ۱۵ روزه باقی مانده استاندار استان مرکزی را تعیین کنیم. هم‌اکنون چند نفر برای این پست در حال بررسی هستند و جلساتی به همین منظور با آقای مقیمی داشته‌ایم. فکر می‌کنم بتوانیم هفته آینده جمع‌بندی‌های خود را به وزیر بدهیم.

وزیر کشور در مورد پول‌های کثیف توضیح خواهد داد

قائم مقام وزیر کشور در مورد موضوع پول‌های کثیف گفت: در این مورد آقای رحمانی‌فضلی خودشان توضیحات لازم را ارائه می‌دهند. سوالاتتان رااز ایشان بپرسید.

توضیحات ممنوعیت فعالیت عضو حزب ندای ایرانیان

خبرنگاری در مورد ممنوعیت فعالیت سیاسی یکی از اعضای حزب ندای ایرانیان (نورمحمدی) پرسید که امیری پاسخ داد: وقتی حزبی تقاضای تاسیس و صدور پروانه می‌دهد٬ این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کمیسیون متشکل از دو نماینده مجلس، نماینده رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و نماینده وزارت کشور است و ملاک در این کمیسیون نظر اکثریت است.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کار کار‌شناسی دقیقی انجام می‌شود. استعلام‌های لازم نیز از دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی گرفته می‌شود و کسانی که بحث محرومیت و منع فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته باشند٬ کنار گذاشته می‌شوند. البته حزب ندای ایرانیان این سیر را طی کرده است، اگر کسی خارج از روابط در این حزب کاری انجام داده در صورتی که به کمیسیون ماده ۱۰ گزارش شود٬ این کمیسیون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

وضعیت بررسی مدارک حزب اتحاد ملت ایران

امیری در مورد نتیجه استعلامات حزب اتحاد ملت ایران نیز گفت: برای ما و وزارت کشور تفاوت نمی‌کند چه کسی تقاضای پروانه برای حزبش کرده؛ اصولگرا یا اصلاح‌طلب برای ما فرقی نمی‌کند٬ آنچه ملاک است قانون است. هرکس شرایط و ضوابط را داشته باشد با عضویت او در حزب موافقت می‌شود. حزب اتحاد ملت ایران نیز در مرحله کار‌شناسی است. هنوز مدارک این حزب تکمیل نشده اما اگر استعلام فردی در این میان منفی باشد٬ وی کنار گذاشته خواهد شد.

کد خبر : ۲۵۸۸۴۶